Adwords kattintási díj – Mennyibe kerül?
Az Adwords kattintási díj nagysága számos tényezőtől függ. Ahhoz, hogy erre pontos választ adjunk egy kicsit jobban bele kell merülni a témába.g
Mennyit költsek Adwords-re havonta?
Vállalkozók megszokták kérdezni marketing ügynökségünktől, hogy mennyit költsenek havonta Google Adwords hirdetésekre.
Ha röviden válaszolnánk, akkor csak annyit mondanánk, hogy ha hozza az ügyfeleket, akkor minél többet. Persze ez egy egyszerű válasz amely nem mond közöl nagyon új információt. Ahhoz, hogy megtudjuk, hogy mennyit költsünk Adwords hirdetésekre előtt inkább nézzük meg mi az a minimum amennyivel érdemes elindulni.
Mire jó egyáltalán az Adwords?
Ha még nem használtál Google hirdetéseket, akkor ideje megismerkedni a dologgal. Az Google Ads vagy régebben Adwords lényege az, hogy a Google keresőjében és különböző weboldalakon hirdetéseket jelenítsünk meg a felhasználóknak azért, hogy könnyen megtalálhassanak bennünket. Mivel rengeteg cégnek van weboldala és szinte mindenki növelni szeretné a bevételeiket, ezért hirdetésekre van szükségük azért, hogy megtalálják őket a célközönségük.
A Google Adwords hirdetései kiválóan alkalmasak arra, hogy a célközönségünk megtaláljon bennünket. Ha valaki megtalál bennünket a hirdetéseink segítségével és rákattint a hirdetésünkre, akkor a Google kattintási díjat fog felszámolni.
Hogyan működik az egész Adwords dolog?
A költség oldaláról nézve a következőt kell tudni. A Google Ads-ben beállítható az, hogy naponta hány forintot szeretnénk elkölteni kattintásokra, azaz ha például beállítunk egy 6000Ft-os napi keretet, akkor a hirdetéseink addig fognak aznap megjelenni, ameddig ezt a 6000Ft-ot le nem kattintották. (némileg ez az összeg változhat napi szinten, de ezzel nem szeretnénk összezavarni.)
Amikor lekattintották az Adwords hirdetéseidet, másnap újra indul. Természetesen lehet szüneteltetni a hirdetéseket is.
Röviden, te határozod meg, hogy naponta mennyi összegért szeretnél hirdetni.
Adwords kattintási díj ak
Most pedig jön egy olyan téma, amire nehéz válaszolni. Az, hogy mennyiben kerül egy “kulcsszó” kattintási díja, az függ, hogy milyen kulcsszóra hirdetünk és erre a kulcsszóra milyen licitek érkeznek a versenyzőktől. A versenyzők azok a cégek, akik licitálnak az adott kulcsszóra azért, hogy minél jobb pozícióban megjelenjenek a Google keresőjében. Mivel nincs erre egy fix szám és a kattintási összegek is nagyon eltérnek egymástól, ezért érdemes egy Adwords szakértővel közösen dolgozni vagy ha egyedül vágnánk bele a dologba, akkor látni fogjuk idővel, hogy mennyibe kerülnek nagyjából a kattintási díjak.
Nézzünk meg azért néhány Adwords kattintási díjat: (2020)
Beltéri ajtók kulcsszó kattintási díja közép pozícióra: 160Ft
Adwords kezelés kulcsszó kattintási díja felső pozícióra: 200Ft
Emeleteságy kulcsszó kattintási díja felső pozícióra: 75Ft
Villanyszerelés budapest kulcsszó kattintási díja felső pozícióra: 220Ft
De sok esetben elég, hogy ha az első oldal alsó részén helyezkedünk el. Az, hogy ez megéri e nekünk arról itt olvashatsz többet: Google első hely
Mint látod, nem lehet meghatározni pontosan az Adwords kattintási díjak nagyságát, mivel nagy a szórás. Ha display hirdetéseket szeretnél, akkor azoknak a kattintási díjai jóval alacsonyabbak. De ide vehetjük a Youtube hirdetéseket is, mivel azok is a Google Ads rendszeréből indíthatóak. Általában egy Youtube videóhirdetés megtekintése: 4Ft.-tól indul.
Mivel csökkenthető az Adwords kattintási díj ai?
Az első, hogy egy megfelelő Adwords szakemberrel dolgozzunk közösen vagy egy jó marketing ügynökséggel. Ha magunkra vagyunk hagyatkozva, akkor növelni kell a minőségi pontszámunkat és megfelelően licitáljunk a Google Ads rendszerében. Fontos, hogy a Google Analytics segítségével mérjük a konverzióink számát és ez alapján hangoljuk a hirdetéseinket. Ha tapasztalt szakértőre bízzuk a Google kampánykezelést, akkor sok pénzt megtudunk magunknak spórolni.
De emellett számos olyan trükk van, amelyekkel olcsóbbá és hatékonyabbá tudjuk tenni a kampányainkat.
Milyen Adwords költségek vannak végül?
Ahogy fent említettük, a napi költségkeretet te határozod meg, majd a Google minden 30 nap után számlázni fog neked. Azt is beállíthatod, hogy melyik napokon fussanak a hirdetéseid, kiknek jelenjen meg, stb.
Ha Adwords ügynökséggel szeretnél dolgozni, akik kezelik havonta a kampányaidat, akkor annak is lesz egy havi költsége. Ehhez viszont ajánlatot kell, hogy kérj.
Ha szeretnéd, hogy egy tapasztalt ügynökség kezelje az Ads hirdetéseidet, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot itt!