Display hirdetések – display hálózat
Sok ember számára, amikor meghallják azt a szót, hogy Google Ads vagy Google Adwords, legtöbbször a fizetett kulcsszavas hirdetések ugranak be elsőként. Ez teljesen rendben is van, mivel ez van a köztudatban. Viszont, ha mélyebbre ásunk, akkor látni fogjuk, hogy a Google hirdetéskezelője azért ennél ma már többre képes. Például létrehozhatunk display hirdetéseket.
Mi az a Display hálózat?
A display hálózat lényege az, hogy az általunk vagy a Google Ads által megszerkesztett képes hirdetéseinket elhelyezhetjük olyan külsős weboldalakra, amelyekre ha a felhasználók rákattintanak, akkor elnavigálhatjuk őket egy általunk megjelölt oldalra. Így olyan új embereket szólíthatunk meg, akiket a kulcsszavas hirdetés nem képes.
A display hirdetések beállításait egy teljesen más logika mentén érdemes felépíteni, mint a kulcsszavas hirdetésekét. Display hálózaton keresztül készíthetünk például remarketing hirdetéseket is.
Nézzünk egy példát, hogy mikor érdemes használni a Display hálózatot!
Tegyük fel, hogy a 4. kerületben egy gyorsmásoldát nyitottunk, és a vizsgaidőszakban új diákokat szeretnénk toborozni a weboldalunkra.
Ilyenkor elővehetjük a display hirdetéseinket, amelyek tökéletesek lesznek számunkra ahhoz, hogy a kerületi diákoknak különböző képes hirdetéseket jelenítsünk meg. A display hálózatunkat úgy kell beállítanunk, hogy megtaláljuk a célközönségünket. Ez a marketing eszköz hasonló a Facebookos hirdetésekhez, viszont annál sokkal olcsóbb, és nagyszerűen lehet szűrni.
Beállíthatunk érdeklődési köröket, földrajzi helyeket, korosztályt, nemet, kulcsszavakat, stb.
Minél részletesebben állítjuk be a szűréseket, annál pontosabb lesz a célzás.
Nézzük meg, hogy mire alkalmas még a Display hálózat.
Display hirdetés – hírlevél feliratkozások
Nekem ez az egyik kedvencem, amikor Ads reklámokat kezelek. Fel kell építeni egy ütős, e-mailre feliratkozó landing oldalt, majd ezt megtámogatni display hirdetésekkel. Nagyon fontos, hogy a hirdetések jól legyenek szűrve, illetve elengedhetetlen a feliratkozó oldal minősége is. A display hirdetések segítségével nagyon sok felhasználó navigálható a weboldalunkra, és ez viszonylag olcsón is működik. Na de nem minden arany, ami fénylik!
A display hirdetéseknek van egy nagy hátulütője is.
Display hirdetések hátulütője
Nagyon fontos tudnod, hogy a display hirdetéseket máshogy kell használni, mint a kulcsszavas hirdetéseket. A display hirdetés nem direkt megkeresésekre ad megoldást, hanem megtalálja a jövőbeni célközönségedet.
Ha azt várod, hogy eladásokat generálj a display hirdetéseiddel, akkor bizony csalódni fogsz, ugyanis a konverziós arány általában itt nagyon alacsony.
Ennek nagyon egyszerű a magyarázata.
Vegyünk egy példát.
Péter épp horgászati cikkeket olvasgat, amikor egyszer csak megjelenik neki a hirdetésünk, hogy ebben a hónapban akciósan adjuk a csalikat. A display hálózaton beállítottuk azt, hogy azoknak jelenjen meg a hirdetésünk, akik odavannak a horgászatért. Viszont egyszerűen lehetetlen arra rávenni Pétert, hogy MOST rendeljen. Ahhoz, hogy rendeljen, neki időre van szüksége. Akkor kell megtalálni őt, amikor épp vásárlási fázisban van.
Na de ha egy olyan hirdetést jelenítünk meg Péternek, hogy “4 db videóban megmutatjuk, hogy hogyan csalizd be könnyebben a halakat”, és elküldjük neki e-mailben, cserébe természetesen meg fogja adni az e-mail címét. …és akkor utána a hírlevelünk segítségével folyamatosan kapcsolatba léphetünk vele.
Egyszóval: a display hirdetésektől ne várj azonnali eladást, hanem építsd be a rendszeredbe!