Google display hirdetések – Google display hálózat
Sok ember számára, amikor meghallják azt a szót, hogy Google Ads vagy Google Adwords, legtöbbször a fizetett kulcsszavas hirdetések ugranak be elsőként. Ez teljesen rendben is van, mivel ez van a köztudatban. Viszont, ha mélyebbre ásunk, akkor látni fogjuk, hogy a Google hirdetéskezelője azért ennél ma már többre képes. Például létrehozhatunk Google display hirdetéseket, amelyet nagyszerűen be tudunk építeni az online marketingünkbe.
Mi az a Google display hirdetés?
A google “display” egy bannert (képes hirdetés) megjelenítő hirdetési forma. Ezek a hirdetések általában jelennek meg weboldalakon, mobilalkalmazásokban vagy más digitális platformokon, mint például a közösségi média vagy az online hírportálokon.A display hálózat lényege az, hogy az általunk vagy a Google Ads által megszerkesztett képes hirdetéseinket elhelyezhetjük olyan külsős weboldalakra, amelyekre ha a felhasználók rákattintanak, akkor elnavigálhatjuk őket egy, az általunk megjelölt oldalra. Így olyan új embereket szólíthatunk meg, akiket a kulcsszavas hirdetés nem képes.
Mire érdemes használni a Google Display hirdetést?
- Márkaismertség növelése: A vizuális tartalmak segítségével felhívhatjuk a figyelmet a márka, termék vagy szolgáltatásunkra. Ha szeretnénk az adott régióban ismertséget szerezni, akkor kiválóan alkalmas a display hirdetés, mivel viszonylag olcsón el tudunk érni nagy közönséget.
- Forgalomnövelés: A display hirdetések célja lehet a látogatók weboldalra való irányítása, ami növelheti az értékesítést. Fontos tudni, hogy a display hirdetés inkább márkaépítésre, termékbevezetésre alkalmas, mint forgalomnövelésre. A forgalomnövelésre inkább használjuk Google shopping-, facebook- vagy kulcsszavas kampányokat.
- Termékpromóció: Új termékek vagy különleges ajánlatok népszerűsítése és reklámozására kiváló, főleg olyan termékekre érdemes alkalmazni, amelyet a piacon még nem ismernek, azaz kulcsszavas keresés nincsen rá.
- Remarketing kampányra is kiválóan alkalmas.
A display hirdetések beállításait egy teljesen más logika mentén érdemes felépíteni, mint a kulcsszavas hirdetésekét.
Nézzünk egy példát, hogy mikor érdemes használni a Google Display hirdetést!
Tegyük fel, hogy a 4. kerületben egy gyorsmásoldát nyitottunk, és a vizsgaidőszakban új diákokat szeretnénk toborozni a weboldalunkra.
Ilyenkor indíthatunk display hirdetéseket, amelyek tökéletesek lesznek számunkra ahhoz, hogy a kerületi diákoknak különböző képes hirdetéseket jelenítsünk meg. A display hálózatunkat úgy kell beállítanunk, hogy megtaláljuk a célközönségünket.
Beállíthatunk érdeklődési köröket, földrajzi helyeket, korosztályt, nemet, kulcsszavakat, stb.
Minél részletesebben állítjuk be a szűréseket, annál pontosabb lesz a célzás.
Nézzük meg, hogy mire alkalmas még a Display hálózat.
Google Display hirdetés – hírlevél feliratkozások
Nekem ez az egyik kedvencem, amikor Ads reklámokat kezelek. Fel kell építeni egy ütős, e-mailre feliratkozó landing oldalt, majd ezt megtámogatni display hirdetésekkel. Nagyon fontos, hogy a hirdetések jól legyenek szűrve, illetve elengedhetetlen a feliratkozó oldal minősége is. A display hirdetések segítségével nagyon sok felhasználó navigálható a weboldalunkra, és ez viszonylag olcsón is működik. Na de nem minden arany, ami fénylik!
A display hirdetéseknek van egy nagy hátulütője is.
Google Display hirdetések hátulütője
Nagyon fontos tudnod, hogy a google display hirdetéseket máshogy kell használni, mint a kulcsszavas hirdetéseket. A display hirdetés nem direkt megkeresésekre ad megoldást, hanem megtalálja a jövőbeni célközönségedet.
Ha azt várod, hogy eladásokat generálj a display hirdetéseiddel, akkor bizony csalódni fogsz, ugyanis a konverziós arány általában itt nagyon alacsony.
Ennek nagyon egyszerű a magyarázata.
Vegyünk egy példát.
Péter épp horgászati cikkeket olvasgat, amikor egyszer csak megjelenik neki a hirdetésünk, hogy ebben a hónapban akciósan adjuk a csalikat. A display hálózaton beállítottuk azt, hogy azoknak jelenjen meg a hirdetésünk, akik odavannak a horgászatért. Viszont egyszerűen lehetetlen arra rávenni Pétert, hogy MOST rendeljen. Ahhoz, hogy rendeljen, neki időre van szüksége. Akkor kell megtalálni őt, amikor épp vásárlási fázisban van.
Na de ha egy olyan hirdetést jelenítünk meg Péternek, hogy “4 db videóban megmutatjuk, hogy hogyan csalizd be könnyebben a halakat”, és elküldjük neki e-mailben, cserébe természetesen meg fogja adni az e-mail címét. …és akkor utána a hírlevelünk segítségével folyamatosan kapcsolatba léphetünk vele.
Egyszóval: a display hirdetésektől ne várj azonnali eladást, hanem építsd be a rendszeredbe!