Kiknek jó a Google első hely?
A Google első hely vagy találat mindig abban az esetben a hatásos, hogy ha olyan szolgáltatás kínálunk, amely azonnal problémára kínál megfelelő megoldást. Viszont, hogy ha olyan termékeket vagy szolgáltatást kínálunk amely nem kívánja meg azt, hogy azonnal megtaláljanak bennünket, akkor átgondolandó a google első pozíciója. Első találatként igen magas licitdíjat kell kifizetnünk egy kattintásért és sok esetben hiába vagyunk az elsők, hogy ha például a landingünk nem hatékony és nem hozza az elvárt konverziók számát.
Számoljunk egy kicsit utána a dolognak: ( fontos, hogy a licit díjak mindig változnak, de most leegyszerűsítjük a dolgot, hogy könnyen érthető legyen)
Pozíciók licitdíjai
- találat: 850 Ft
- találat: 500 Ft
- találat: 300 Ft
Ha napi költségkeretünk 5000 Ft. és folyamatosan az első pozícióban szeretnénk lenni, akkor
Az 1. találat egy hónapra levetítve: 176 kattintás /150 000 Ft
A 2. találat esetén: egy hónap: 300 kattintás /150 000Ft
A 3. találat esetén: egy hónap: 500 kattintás /150 000Ft
Látni lehet, hogy sokkal több kattintás érhető el akkor, hogy ha például a 2. vagy a 3. pozícióban találjuk magunkat. Nyilván ez magától értendő. Viszont itt jön képbe a konverziós arány, amely azt jelenti, hogy x kattintásból hány konverziót sikerült megszereznünk. ( a konverzió jelenthet itt megrendelést például)
A Google első hellyel az egyik legnagyobb probléma, hogy sok esetben a hirdetéseinket már a nap felénél lekattintják a felhasználók ( rosszabb esetben a konkurencia) és ezáltal lehet, hogy a nap második felében jönnének a konverziók.
Mit lehet csinálni?
Licit stratégia szükséges
Ahhoz, hogy értelmesen használjuk fel a napi költségkeretet érdemes egy Adwords szakemberrel együtt dolgozni. Adwords szakértőt tőlünk is igényelhetsz és segítünk felépíteni a kampányaidat.
Szóval ahhoz, hogy megfelelően hirdessük magunkat, fontos, hogy jobban a dolgok mögé lássunk.
Adwords tippek!
Először is fontos, hogy mérjük a konverziókat a Google Ads-ben, illetve az Analytics-ben, mivel ez alapján tudjuk hangolni a kulcsszavaink licitjeit. Legalább 50 konverzió szükséges ahhoz, hogy tudatosabban belenyúlhassunk a kampányainkba.
Megnézhetjük, hogy melyek azok a kulcsszavak amelyek több konverziót hoztak és mennyi a keresési megjelenítési aránya, megjelenési pozíciói a konkurenseinkkel szemben. Ha viszonylag alacsony a megjelenítési arányunk és több konverziót hoz, mint a többi kulcsszavunk, akkor emeljük meg a licit értékét. Amelyek kulcsszó rosszabbul teljesít, annak pedig csökkentsük a licit értékét.
Ha azt látjuk, hogy egy kulcsszó megjelenési aránya nagyon alacsony, akkor annak is emeljük a licit értékét, majd pár hét után nézzük meg, hogy milyen konverziókat produkált.
Számos tippet fel tudnánk sorolni, de nem a tanácsadás a célunk, hanem az, hogy megértessük a vállalkozásokkal azt, hogy nem mindig kifizetődő a google első találata.
Kiknek nem ajánljuk a Google első találatát?
Ha olyan terméket vagy szolgáltatást kínálsz, amely nem azonnali problémára kínál megoldást, akkor sok esetben ne fizesd ki a magas licitet a Google első hely miatt. Ha sok termékes webáruházad van, akkor az első pozíció akkor átgondolandó, hogy ha valami sláger terméked van nagyon jó áron. De itt is erősen érvényes az a szabály, hogy a Google hirdetések és a weboldalad tartalma kéz a kézben jár együtt.
Ha sántikál a weboldalad felépítése, tartalma, termékeid kereslete, árai, akkor teljesen mindegy, hogy hanyadik pozícióban vagy a Google-ban.
Milyen profilú cégek esetében ajánljuk a Google első helyre kerülését?
- zárnyitás
- balesetet veszélyeztető helyzetekben
- duguláselhárítás
- elektromos árammal kapcsolatos veszélyek
- azonnali gumicsere
- katasztrófa védelem
- Minden olyan szolgáltatás, amely gyors megoldást kívánnak
A Google első helyre kerülést sok esetben meg kell fizetni, ezért érdemes átgondolni logikusan a használatát.
Használjunk Google Call kampányokat
A Call kampányok nagyszerűek arra, hogy a hasonló gyors döntést igénylő dolgokra megoldást kínáljon, ezért érdemes kihasználni ezeket is. Tömören és hatékonyan kell megfolgalmazni azt, hogy PONTOSAN MILYEN PROBLÉMÁT MENNYI IDŐ ALATT oldunk meg.
KÉRJ AJÁNLATOT GOOGLE ADWORDS KEZELÉSRE!
AJÁNLATKÉRÉS ITT!