5 tipp – Google adwords optimalizálása
Ahhoz, hogy hatékonyan működjenek a hirdetéseink, ahhoz a Google adwords optimalizálása elengedhetetlen. Nem elég ma már az, hogy beállítjuk a kampányainkat és futtatjuk őket. Eredményeket ugyan hozhatnak, de ha folyamatosan kezeljük a kampányainkat, akkor sokkal több kihozhatóak belőlük. A Google adwords optimalizálás célja az, hogy folyamatosan növeljük a konverzióink számát. Adwords kezelés során statiksztikai elemzéseket kell végezni azért, hogy utána folyamatosan hangolni tudjuk a kampányainkat.
Ezzel az 5 tippel te is jobbá varázsolhatod Google Adwords kampányaidat.
Mérd a konverziókat és emelj licitet
A konverziómérés az olyan, mint az autónál a GPS! Megmutatja, hogy milyen irányba menjél. A kampányoknál is nagyon fontos, hogy lásd, melyek azok a kulcsszavak amelyek hoztak eredményeket és melyek azok amik kevésbé. Google kampány optimalizálása során érdemes külön kampányba szedned a “jól menő” kulcsszavakat, illetve a gyengébbeket. Amelyik kevesebb eredményt hoz, azokat vagy állítsd le vagy csökkents a kattintási összegét, amelyik pedig bőven hoz a konyhára, ott emeld meg a licitdíjakat. Ha konverziómaximalizálására van állítva a kampányod, akkor ezt elvégzi majd helyetted az Ads, viszont sokáig érdemes kézi beállításra állítanod.
Használj kizáró kulcsszavakat – Google adwords optimalizálása
Ha nem használsz kizáró kulcsszavakat, akkor sok olyan kattintásod lesz, amely csak a pénzedet fogja vinni. Különösen akkor fontos a kizáró kulcsszavak használata, amikor kifejezésegyezésű vagy általános egyezésű kulcsszavakat használsz. Adwords kezelés során, mindig szűrjük a kampányokat, azaz folyamatosan zárjuk ki a nem releváns kulcsszavakat. Sajnos vannak cégek akik tapasztalat híján feleslegesen szórják a pénzt kattintásokra, ezért érdemes egy auditot kérni marketing ügynökségünktől.
Emeld meg a büdzsédet – Google adwords optimalizálása
Számos vállalkozás fő bevételi forrása Google hirdetésekből származik. Ahhoz, hogy igazán fejlődjünk vállalkozásunkkal, ahhoz fontos, hogy átlássuk a Google Ads hirdetéseinkben rejlő lehetőségeket. Ha egy Adwords kezelővel dolgozunk, akkor kérjük ki a tanácsát, hogy merre fele lehetne továbbfejlődni.
A legtöbb esetben ott reked meg a fejlődés egy vállalkozás marketingjében, hogy az adott cég nem meri megemelni a hirdetésre szánt büdzsét mivel sokszor sötétben tapogatózik. Érdemes az Adwords szakértővel egyeztetni és átnézni a kampányokat, majd ez alapján döntést hoznunk.
Elemezd a Google Analyticset
A google analytics rengeteg olyan statisztikai adatot tartalmaz, amely alapján nagyszerűen lehet finomítani a kampányokon. Állítsd be a konverziókövetéseket és nézd át a bejövő statisztikai adataidat. Ilyen például a demográfiai információk vagy nézd meg, hogy földrajzilag hogyan teljesítettek a kampányaid.
Szűrd folyamatosan a Youtube hirdetéseidet
Tudtad, hogy a Youtube hirdetéseket is a Google Ads hirdetési rendszeréből kell indítani. Ahhoz, hogy ügyesen megtaláld a célközönségedet, megfelelő kulcsszavakat és témákat kell használnod. Teszteld le, hogy melyik működik és melyik nem. Természetesen itt is nagyon fontos, hogy mérd a konverziókat, mivel csak is így tudod folyamatosan optimalizálni a Google kampányaidat.