Youtube hirdetések – így vágj bele
Youtube hirdetések – A különböző marketing eszközök főként abban térnek el egymástól, hogy más technikai megoldásokat kínálnak. A Google Adwords főként a kulcsszavakra épít, a Facebook, a felhasználók által megadott és lekövetett bejövő információkra alapoz, a Youtube pedig némileg hasonló alapokra épít mint az Adwords, viszont itt a vizuális hatás kerül előtérbe. A youtube hirdetések azért különösen nagyszerűek, mivel sokkal olcsóbbak, mint a többi platform hirdetései, ráadásul nagyszerűen alkamasak arra, hogy elérhesd vele a célközönségedet és újabb konverziókra tegyél szert. Emellett természetesen rengeteg marketing eszköz áll a rendelkezésünkre. A lényeg, hogy azokat kell kiválasztanod, amelyek a céljaidat eléréséhez szükségesek. Azt is fontos tudnod, hogy nem árt egy Adwords szakértőt is bevonni a dologba, de erről majd kicsit később.
Hogyan indulj neki a Youtube hirdetések-nek?
Ha Youtube hirdetésekkel szeretnél bármit is népszerűsíteni, akkor előtte fel kell tenned magadban néhány kérdést, mivel ez alapján kell felépítened a stratégiádat. Annak nem lesz értelme, hogy ha logikátlanul használod a youtube hirdetéseket. Tudatos tervre lesz szükséged.
Mit szeretnék elérni?
Ez az első és egyben döntő kérdés, mivel ez alapján tudod felépíteni a youtube-os marketingstratégiádat. Meg kell határoznod a pontos célodat és az oda vezető utadat is! Számolnod kell, hogy mennyi időt és pénzt vagy hajlandó áldozni a dologra.
1. Termékek reklámozása
A Youtube nagyszerű eszköz arra, hogy a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat reklámozzad, viszont nagyon ügyelned kell néhány dologra itt is. Amikor Youtube-os hirdetéseket csinálsz, akkor a következőkre kell figyelned.
- Már a videód legelején fel kell keltened a néző figyelmét, mivel ez dönti majd el, hogy tovább nézik e a youtube-s videódat vagy nem. Ha ismeretlen vagy még a piacon, akkor nehezebb dolgod lesz, mint, hogy ha használnál youtube hirdetéseket vagymár egy bejáratott youtube fiókkal rendelkeznél. A néző figyelmét úgy nyerheted meg, hogy szórakoztatsz + vagy rögtön a lecsóba csapsz vagy csak adagolod az információkat, azaz fenntartod a néző kíváncsiságát. Ha a kíváncsiságát fent tudod tartani, akkor végig fogják nézni a videódat, amiért cserébe a youtube díjazni fog.
- Bizonyos termékek bemutatásánál maximum 1 perces hosszúságú videó is sok de vannak olyan videók amelyek ennél jóval hosszabbak. Előbbinél lényegre törőnek kell lenned és fel kell keltened az érdeklődést, a kifejtősebb videóknál pedig folyamatosan életben kell tartanod a néző figyelmét.
Néhány tipp: fordíts kellő figyelmet a videód minőségére, szórakoztasson és csak a kellő információt ad meg a nézőnek a termékedről. Azokat csak, amelyek a leghasznosabbak a számukra. Fontos, hogy rövid és érthető címszavakba kommunikálj, amit könnyedén megértenek és befogadnak. Ha hosszabb videókat csinálsz, akkor tedd a termékedet egy jópofa sztori környezetébe. Így lesz színesebb és szórakoztatóbb a kommunikációd.
2. Márkaépítés
A Youtube nagyszerű arra, hogy OLCSÓN (alacsony kattintási díjak miatt) népszerűsítsd a márkádat, vállalkozásodat, ehhez viszont youtube hirdetéseket kell futtatnod. A márkaépítéshez bőven elég egy olyan rövid kis videó, amely felkelti a néző érdeklődését, majd utána a weboldaladra, Fb oldaladra vagy az Insta oldaladra navigál. (attól függ mi a cél) Itt az elsődleges cél a márka megismerése, nem pedig az eladás. Ahirdetéseid tartalmát érdemes azért néha frissíteni, mert egyébként unalmassá válsz.
3. Feliratkozókat szereznék, majd más cég hirdetéseit elhelyezném a videóimba?
Ha pénzt szeretnél keresni a Youtube-val, akkor feliratkozókat kell szerezned, vagyis itt is youtube hirdetéseket kell futtatni. Feliratkozóid számát pedig a videóiddal tudod folyamatosan növelni. Fontos tudnod, hogy ha ügyes vagy akkor tudsz a youtube-val pénzt keresni de meggazdagodni belőle nem fogsz. Ahhoz, hogy sok pénzt keress vele, ahhoz tényleg olyat kell villantanod, amely sok embert megmozgat, ráadásul ezt úgy kellene megvalósítanod, hogy külföldön is felfigyeljenek rád.(Magyarország eléggé kicsi piac) Ehhez nagyon jó ötlettel kell előállnod és rengeteg melót, időt és pénzt kell beletenned. A Youtube ráadásul nem fog százezreket havonta kifizetni, mert ahhoz rengeteg feliratkozó kell szerezned, ami kemény munka. Inkább azt tanácsoljuk, hogy a rengeteg idődet másra összpontosítsd.
A fenti pontok meghatározása azért fontos, mert ezáltal kell kialakítani majd a stratégiádat.
Mi a siker titka?
A siker titka nincsen kőbe vésve, viszont mindenképpen kell youtube hirdetéseket futtatnod, mert egyébként nagyon lassan fogsz népszerűséget elérni. Egy biztos! Ha tudatosan építed a youtube-s marketingedet és látod a bevételeid növekedését, akkor jó úton haladsz és érdemes még több pénzt beletenni a youtube-s hirdetésekbe. Ezt úgyis érezni fogod. Azt javasoljuk, hogy próbáld ki. Tervezd meg a céljaidat és a hozzávezető utat. Számolj, tervezz és indíts youtube hirdetéseket.
Hogyan népszerűsítsd Youtube-os tartalmaidat?
Ahhoz, hogy többen megismerjenek a következő szükséges.
- Minőségi videókat kell gyártanod
- Optimalizálni kell a Youtube fiókodat
- Youtube hirdetéseket kell létrehoznod
A videós tartalmak létrehozásával és minőségével most nem foglalkozunk, hanem inkább a másik kettőre összpontosítanánk.
Optimalizálni kell a Youtube hirdetési fiókodat
Amikor feltöltesz egy videót a Youtube-ra, akkor be kell állítanod jó pár dolgot a Youtube stúdióban. Ez azért fontos, mert így fogja tudni majd a Youtube, hogy kiknek mutassa meg majd a videóidat. Viszont egy dologgal tisztában kell lenned.
- Ha a Youtube hasznosnak találja a videóidat, akkor egyre gyakrabban megmutatja az embereknek. Minél jobb statisztikát produkálsz, annál többször jeleníti meg a nézőknek a videóidat.Viszont a rendszer úgy van kitalálva, hogy akkor fogják megnézni többen a videóidat, hogy ha reklámozod. Ez számokban azt jelenti, hogy ha a videódat youtube hirdetésekkel megtámogatod, akkor a nézők száma a többszörösére emelkedhet, vagyis sokkal gyorsabban érheted el a céljaidat. Ez simán akár 10-20-50-szeres nézőszámot is produkálhat naponta. Youtube hirdetésekkel sokkal gyorsabban fogod tudni népszerűsíteni a tartalmaidat.
Youtube stúdió
Amikor feltöltesz egy videót, akkor visszakövetheted a Youtube stúdióban a feltöltött videód eredményeit + keresőoptimalizálhatod is. Megnézheted, hogy milyen csatornákon értek el, mennyire volt hasznos a videód, hány feliratkozót szereztél, a videód melyik része hozott nézőveszteséget stb. Számos olyan információt találsz, ami hasznodra válik és tanulhatsz belőle. Ezek a bejövő statisztikák fognak segíteni neked abban, hogy jobban megértsd a nézőidet és így tovább tud hangolni a videóidat, youtube hirdetéseidet.
Ami örömhír, hogy a Youtube stúdió elsajátítása nem bonyolult, viszont a hirdetések létrehozása már inkább. Főleg annak, aki nem nagyon használt még a Google Adwords-öt. Ami sokaknak nagy fejtörést okoz.
Youtube hirdetések árai
Simán kifizetődő a Youtube-n hirdetni, mivel az árak nem olyan magasak. Általában egy videó megtekintését néhány forintból ki lehet hozni, hogy ha megfelelő az átkattintási aránya is. A jó átkattintási arány főként a beállított kulcsszavaidtól és a hirdetésed képétől függ. A feliratkozóid egyből fogják látni, hogy ha felraksz egy újabb tartalmat a youtube-ra, azaz velük könnyebb dolgod lesz.
Érdemes hirdetni a Youtube-n?
Tapasztalataink szerint IGEN! Partnereink között vannak akiknél beváltak a youtube hirdetések, azaz sikerült a céljaik megvalósításaik. Neked is érdemes kipróbálnod, mert simán benne van, hogy működni fog.
Youtube hirdetések létrehozása
A Youtube hirdetések létrehozása már igencsak nehezebb feladat.
Ahhoz, hogy reklámozd a videódat a Youtube-n, ismerned kell a Google Adwords rendszerét, mivel innen kell elindítani a hirdetéseket. Ez azért van, mert a Youtube-t a Google felvásárolta. Fontos, hogy legyen egy Adwords fiókod, mivel anélkül nem fogsz tudni hirdetéseket létrehozni.
Az Adwords fiókban tudsz mindent beállítani. A hirdetésektől kezdve a kulcsszavakig bezárólag mindent.
Ha nem vagy eléggé otthon a Google Adwords hirdetési rendszerében, akkor könnyen elveszhetsz a részletekben, ráadásul gyorsan fel is emésztheted a hirdetési költségeidet. Ezt a részét a dolognak érdemes már Adwords szakértővel megcsináltatnod, amiben természetesen segíthetünk. A google kezelés árainkat itt megtalálod. Adwords kezelés árak
Összefoglalva:
Legyen egy marketingterved arra, hogy a célodat hogyan fogod megvalósítani a youtube-on keresztül, majd pedig hirdesd magadat, mivel sokkal gyorsabban tudod elérni a célközönségedet így.
Ha Youtube hirdetésekkel szeretnéd népszerűsíteni a videóidat, viszont még sose csináltad, akkor keress meg bennünket és segítünk.
Sikeres vállalkozást!