Online marketing tanácsadó feladata

Miért lett fontos szerepe az online marketing tanácsadó nak? Az elmúlt több mint 10 év alatt nagyon sokat változott a világkereskedelem. A marketing sose volt ennyire fontos a vállalkozások életében, mint napjainkban. A cégek az online kereskedelemre fektették a hangsúlyt, és hatalmas verseny alakult ki. Ma már szinte minden vállalkozásnak van online felülete, ahol megpróbál értékesíteni.

Az online marketing szakma ma már rendkívül szerteágazó. Számos olyan marketing eszköz áll rendelkezésre, amellyel az adott cég megvalósíthatja a céljait (és itt ne csak a Facebook, Insta, google hirdetések re gondoljunk). Viszont az is igaz, hogy nem tudunk, és nem is kell minden platformon megjelennünk, hiszen az ma már szinte lehetetlen. De azokat a lehetőségeket ki kell használnunk, amelyek a céljainkat szolgálhatják. A marketing tanácsadó feladata az, hogy ezeket a marketing eszközöket rendszerezze, és felépítse számunkra.

Online marketing tanácsadást vállalunk! Bővebben itt tudsz tájékozódni: Online marketing tanácsadás

Milyen egy jó online marketing tanácsadó?

Egy ügyes online marketing szakértő nagyszerű logikai, stratégiai és pszichológiai szemlélettel rendelkezik, illetve jártas a különböző marketing eszközök használatában. Ilyen például a Google Adwords, a Facebook marketing, az Instagram marketing, keresőoptimalizálás, stb. Az is fontos, hogy megfelelően átlássa az adott vállalkozás rendszerét, felépítését, és felismerje az értékesítési csatornák elakadásait.

Egy jó tanácsadó már kezelt különböző hirdetési kampányokat, és tudja, hogy hogyan kell ezeket a platformokat a vállalkozásba integrálni, alkalmazni. Ismeri a keresőmotorok működését, épített már landing oldalakat, stb.

Ha egyedi megoldásokat szeretnénk, akkor fontos, hogy az online marketing tanácsadó kreatív új ötletekkel álljon elő. Ez segít abban, hogy ne sablonos megoldásokat alkalmazzunk, hanem cégre szabott egyedi dolgokat hozzunk létre.

Milyen területeket érint egy online marketing tanácsadó?

Vizsgáljunk meg néhányat!

SEO, keresőoptimalizálás

Számos olyan online marketing tanácsadó van, aki keresőoptimalizálási tanácsokat ad. Jobb esetben csapatával kezeli az adott cég SEO-ját. A keresőoptimalizálással megnövelhetjük weboldalunk látogatottságát, amely segítségével megnövelhetjük eladásaink számát is. A keresőoptimalizálás egy lassú, de ígéretes növekedést biztosít az adott vállalkozás számára. Fontos, hogy az online marketing tanácsadó valóban értsen a keresőoptimalizáláshoz, és azt megfelelő stratégiai szemlélettel építse fel az adott cégnek.

 

Google Adwords hirdetések

A tudatosan felépített Google kampánykezelés is nagyon sokat tesz hozzá egy vállalkozás fejlődéséhez. Mivel ez az egyik legfontosabb marketing eszköz az online marketingben, így érdemes olyan tanácsadót megbízni, akinek több éves tapasztalata van benne. A jártasság a legfontosabb a Google Adwords kampánykezelések során. A Google Adwords számos olyan kampánytípust kínál, amelyeket nagyszerűen beépíthetünk a marketing gépezetünkbe. Egy ügyes online marketing szakértő jól ismeri a Google Adwords-ben rejlő nagyszerű  lehetőségeket, és ezt tökéletesen tudja alkalmazni egy vállalkozás marketing stratégiájában.

Néhány kampánytípus a Google Ads-ben

  • Kulcsszavas kampányok
  • Display kampányok
  • Remarketing kampányok
  • Dinamikus remarketing kampányok
  • Shopping kampányok
  • Call kampányok

 

Közösségi marketing

A közösségi marketing (Facebook, Instagram) ma már elengedhetetlen eszköze a marketing gépezetnek. Az online marketing tanácsadó feladata, hogy megfelelő stratégiát alakítson ki az adott közösségi platformon, majd ezt megvalósítsa az adott cég embereivel vagy az ügynökség alkalmazottjaival. A közösségi média a marketing szerves részét képezi, és fontos, hogy folyamatosan gyártsuk a tartalmakat egy meghatározott marketingstratégia szerint.

 

Ha szeretnél online marketing tanácsadást igényelni, akkor ide írj nekünk: info@rhino-marketing.hu

Online marketing tanácsadás lépései

Minden cég más és más, ezért nem lehet egyetlen sablont ráhúzni egy vállalkozásra. Ahhoz, hogy egy cég marketingje profitot termeljen, fontos, hogy rendbe tegyük az alapokat, majd folyamatosan erre építkezzünk.

Sajnos sok vállalkozásnak még az alapja sincs meg, így egyből azzal érdemes kezdeni. Na, de nézzük meg részletesebben.

 

Marketing audit

Az első lépés az, hogy megvizsgáljuk az adott vállalkozás jelenlegi állapotát: jelenlegi kampányait, a weboldala felépítését, a képeket, szövegeket, stb. Fontos emellett azt is tudni, hogy mekkora a cég kapacitása, mennyi pénzt fordít marketingre, illetve mennyire kezelik rugalmasan a változást. Az online marketing szakértő feladata, hogy felmérje a jelenlegi állapotot.

Javaslattétel

Amikor elkészült az audit, akkor következik a felvázolás, vagyis az online marketing tanácsadó elmondja, hogy miket kell kijavítani, és milyen új lehetőségeket érdemes kiaknázni a jövőben. Az online marketing tanácsadónak a legoptimálisabb megoldással kell előrukkolnia.

Marketingterv és -stratégia

Ha az ügyfél beleegyezik a közös együttműködésbe, akkor a marketing szakember összeállít egy rövid távú marketingtervet. A marketingterv tartalmazza a kitűzött célt, az odavezető utat, illetve a költségvetést (weboldal marketing, marketing eszközök optimalizálása, értékesítési tölcsérek kialakítása, büdzsé, stb.)

A marketingterv az egyik legfontosabb elem, mivel megfelelő logika alapján csak így tudunk tudatosan építkezni. Ha nem tervezünk, akkor nagy katyvasz lehet a végeredmény, amiből mint vállalkozó, vesztesen fogunk kijönni. Az online marketing tanácsadó minden tapasztalatára és tudására szükség van ahhoz, hogy a marketingtervünk tudatos legyen.

Na, de ez még semmi. Ki fogja mindezt megvalósítani?

Megvalósítás

Mi a Rhino marketing ügynökségnél meg is valósítjuk az általunk felvázolt marketingterveket. Ez azért nagyon fontos, mert nem lehet elengedni egy vállalkozó kezét, mivel nem fogja tudni teljesen egyedül elvégezni a marketingtervben felvázolt munkafázisokat, ezért fontos, hogy az online marketing tanácsadó meg tudja csinálni mindazt, amelyet előzetesen felvázolt.

A megvalósítás olyan témákra terjed ki, mint egy webáruház teljes körű marketingje, email marketing, weboldal felépítés, landing oldalak elkészítése, Facebook marketing, Adwords marketing, Instagram marketing, webszövegírás, stb.

Fontos, hogy először a hiányosságokat pótoljuk, vagyis először az audit alatt felmerült hibákat korrigáljuk, majd ezután építsük a marketing gépezetet. Egy ügyes online marketing tanácsadó összefogja a folyamatokat, és menedzseli azokat.

Valós elvárt számok

Érdemes kitűzni egy célösszeget, amelyet el szeretnénk érni. Természetesen maradjunk a realitás talaján, és vegyük számításba a külső tényezőket, a kapacitásunkat, a reklámra szánt keretünket is. Nézzük meg az előző évi eredményeinket, és ahhoz mérjük a mostaniakat. Az online marketing tanácsadó szintén segít nekünk ebben.

 

Indulnak a kampányok

Amikor elindulnak a kampányok, akkor a tanácsadónak figyelnie kell a bejövő konverziókat, és folyamatosan kapcsolatban kell lennie ügyfelével. Nagyon fontos a megfelelő kommunikáció, és az egymás közti tapasztalatok, információk átadása. Az online marketing tanácsadó a bejövő információk alapján tud hatékonyan “belenyúlni” a kampányokba. Folyamatosan finomhangolja a hirdetéseket, új megoldásokat és lehetőségeket keres, és teremt. Ha úgy látja, hogy érdemes, akkor megemeli, átcsoportosítja vagy csökkenti a különböző platformon belüli reklámkeretet.

Mérjünk ezerrel

A futó kampányainkat követni és mérni szükséges. A különböző mérőkódokkal (Facebook Pixel, Adwords kódok, stb.) tudjuk hatékonyabbá tenni a reklám kampányainkat, azaz így tudjuk finomítani őket. Ha remarketing hirdetéseket is szeretnénk, akkor ahhoz is kellenek a mérőkódok.
Számos információ a Google Analytics-ből kileshető, így érdemes azt is folyamatosan követni. Egy jó online marketing tanácsadó átlátja a bejövő információkat, és logikus döntésekkel testreszabja a kampányokat.

Értékelés

Minden kampány végén meg kell nézni a végeredményt, és le kell vonni a következtetéseket. Az online marketing tanácsadó a Google Analytics segítségével tudja kimutatni az adott cégnek, hogy milyen eredménnyel zárult a kampány. Ennek részletes elemzése rendkívül fontos, mivel az Analytics számos olyan információt kínál a számunkra, ami alapján tudatosabb döntést fogunk tudni hozni a jövőben.

 

 

 

Menü
Beszéljünk!