Marketing ügynökség kiválasztása

Manapság nem könnyű kiválasztani egy vállalkozás számára a megfelelő marketing ügynökség et, mivel a feleknek számos paraméternek kell megfelelniük. Nem vagyunk egyformák, más az üzleti gondolatmenetünk, másban hiszünk, mást helyezünk előtérbe, stb. Ráadásul, ha a vállalkozó és az online marketing ügynökség egyáltalán nem mozog egy hullámhosszon, akkor inkább érdemes egymást elengedni. Az első közös projektnél minden kiderül, vagyis az, hogy tud-e a két fél együtt dolgozni vagy sem. Ha igen, akkor érdemes tovább folytatni a munkát.

Ha most beírod a Google keresőjébe, hogy online marketing ügynökség, akkor számos olyan céget fogsz találni, akik vállalkozásoknak kínálnak online marketing megoldásokat. Mielőtt döntést hozol arról, hogy melyik ügynökséget válaszd, érdemes utánajárni, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt az adott ügynökség, ha van szakmai cikkük, akkor azokba érdemes beleolvasni, a véleményeket átnézni, és a közösségi oldalaikat is szemügyre venni. Ha pedig szimpatikusnak találsz néhányat, akkor fel kell venni velük a kapcsolatot.

 

A Mi marketing ügynökség ünk

2014 óta foglalkozunk online marketinggel, és számos vállalkozással dolgoztunk már közösen. Mivel az online marketing szinte hónapról hónapra folyamatosan változik, ezért nekünk is naprakésznek kell lennünk a legújabb trendekben, így folyamatosan képezzük magunkat.

A fő erősségünk abban rejlik, hogy nem sablonos marketinget alkalmazunk, mint a legtöbb ügynökség, hanem EGYEDI online marketing megoldásokat kínálunk partnereinknek, mivel hisszük, hogy csak így emelkedhetnek ki az erős reklámzajból. Mivel ma már a legtöbb cégnek van online jelenléte, amik viszont sablonos marketingpanelekből állnak össze, ezért fontos, hogy egyedi megoldásokat alkalmazzunk. A célunk az, hogy olyan marketing rendszert építsünk fel vállalkozásodnak, amely futószalagon szállítja számodra a megrendelőket.  Ehhez pedig egy megtervezett marketingstratégia mentén TUDATOSAN felépítjük a marketing rendszeredet.

Így vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ha elvesztél az online marketing sokaságában, és úgy érzed, hogy többet szeretnél kihozni a vállalkozásodból, akkor keresd fel marketing ügynökség ünket. Küldd el nekünk az alábbi információkat:

  1. Weboldalad címe
    Ha már van weboldalad, akkor küldd el ügynökségünk részére a címét. De ha még nem rendelkezel weboldallal, akkor azt is megírhatod nekünk, ugyanis weboldalakat is készítünk.
  2. Mit szeretnél elérni?
    Ahhoz, hogy tudatosan felépítsük az online marketing rendszeredet, meg kell ismernünk a céljaidat.
  3. Milyen kampányokat használtál eddig (pl. Google adwords kampányok)?
    Ha már használtál hirdetési kampányokat, akkor azt is küldd el nekünk, hogy mik voltak azok, és milyen eredményekkel járt (Ilyen kampányok például a Google hirdetések, Facebook kampányok, Instagram kampányok, Pinterest kampányok).
  4. Mennyit költöttél marketingre?
    Optimálisan kell elosztani a reklámköltségedet, ezért fontos tudnunk azt is, hogy havonta mennyiből tudunk gazdálkodni.

 

Ha szeretnéd megnövelni a bevételeidet, akkor vedd fel marketing ügynökségünkkel a kapcsolatot.

Kapcsolatfelvétel itt!

A fentiek alapján marketing ügynökség ünk nagyszerű képet kap arról, hogy pontosan mire is lesz szükséged ahhoz, hogy közelebb kerülj a céljaidhoz.

Miután elküldted nekünk az információkat, át fogjuk nézni a kampányaidat, a weboldaladat, majd ezek után felvázolunk egy tervet, és ajánlatot küldünk neked.

 

Ezeket a marketing ügynökség eket jobb kerülni

Sajnos a mi szakmánkban is léteznek olyan marketinges cégek, akik megígérnek mindent, majd vagy eltűnnek, vagy folyamatosan “lehúzzák” az ügyfeleiket. Íme, néhány tipp ahhoz, hogy felismerd az ilyen cégeket:

  1. Ha valaki azt mondja, hogy SEO-ra van szükséged, az valószínűleg csak a saját szolgáltatását szeretné eladni neked. Egy vállalkozást először auditálni kell (azaz megvizsgálni a marketingjét), majd utána javaslatot kell tenni arra, hogy mik azok a marketing eszközök, amelyek szóba jöhetnek.
  2. Sokszor az online marketingesek különböző szép ígéretekkel elhúzzák a vállalkozók előtt a mézes madzagot. Ugyan jól hangzanak ezek az ígéretek, de sokszor sajnos csak üres szavak. A jó marketing szakértő nemcsak beszél a marketingről, hanem fel is építi azt egy vállalkozásnak.

Sajnos sokszor tanulópénzt kell fizetnünk azért, hogy megtaláljuk a megfelelő marketinges szakemberünket, marketing ügynökségünket.

 

Marketing ügynökség feladatai

Nézzük meg azt, hogy milyen feladatokkal lehet megbízni egy marketing ügynökséget:

  1. Auditálás
  2. Marketingterv elkészítése
  3. Marketingterv megvalósítása
  4. Kampányok kezelése (pl. youtube hirdetések)
  5. Értékesítési tölcsérek kidolgozása
  6. Weblapkészítés
  7. Landingek készítése
  8. SEO, blogírás
  9. Marketingszöveg-írás

Nézzük meg ezeket kicsit részletesebben!

 

Auditálás

Az auditálás azt jelenti, hogy a marketing ügynökség ünk megvizsgálja a jelenlegi online felületeidet. Átnézzük a weboldalad felépítését, a hirdetési kampányaidat, a marketingszövegeket, a marketingrendszereidet, stb. Ez azért szükségszerű, mivel csakis így fedhetjük fel a hibákat, amelyeket kijavíthatunk.

Általános problémák auditálás során:

  • A weboldal logikai felépítése nem megfelelő, azaz a felhasználó nem találja azt, amit keres, vagy a weboldal szövegezése nem értelmezhető egy átlagos olvasónak.
  • Zsúfolt a weboldal, nem egyértelműek a menüpontok
  • A Google Adwords hirdetések nincsenek megfelelően beállítva, és kezelve, ezáltal az ügyfél csak úgy szórja a pénzét feleslegesen.
  • A Facebook, az Instagram, a Pinterest kampányok mögött nincsen tudatos stratégia.
  • Nem megfelelőek a landing oldalak, nem konvertálnak.
  • Nincsenek mérőkódok beépítve a weboldalba, így nem megfelelően mérik az eredményeket.
  • Házon belül oldják meg a marketinget, ami sok esetben szakmailag hiányos.

 

Marketingterv elkészítése

Az auditálás után a marketing ügynökség következő feladata az, hogy egy rövidtávú marketingtervet készítsen az adott vállalkozás számára. Egy marketingterv a következőket foglalja magába:

  • A vállalkozás céljainak meghatározása. Ezt mindig cége válogatja, hogy mit tűznek ki célul.
  • Meghatározza, hogy az adott célt mennyi idő alatt fogja elérni. Ezek általában rövidtávú célok, amelyek néhány hónapot szoktak jelenteni.
  • A marketingstratégia definiálása. Ide tartoznak a hirdetési kampányok, célközönségek, értékesítési tölcsérek, stb.
  • A költségvetés tervezése
  • Kivitelezés ütemezése
  • Marketingstratégia tesztelése

Egy marketingtervnél nincs minden kőbe vésve, vagyis minden hónap végén érdemes megnézni az eredményeket, és ha szükséges, akkor változtatni a stratégián, vagy új célközönséget tesztelni, stb.

 

Marketingterv megvalósítása

A marketing ügynökség következő feladata az, hogy megvalósítsa mindazt, amit papíron megtervezett. Itt már szükség van arra is, hogy a különböző marketing eszközöket megfelelően felépítsük, és logikusan helyezzük el a marketing rendszerünkben. Minden apró marketing eszköz a rendszerünk egy kicsi legódarabkája lesz, mindegyiknek meglesz a maga feladata. Ha valamelyik nem megfelelően működik, akkor azt korrigálni kell, különben elakadások lesznek.

 

Kampányok kezelése

A hirdetési kampányokat folyamatosan elemezni és kezelni szükséges.  Minden online kampány alapja a konverziómérés, mivel csak is így kapunk visszajelzést arról, hogy hogyan teljesítettek hirdetéseink. A kampányokat egy megtervezett stratégia mentén érdemes felépíteni, és azokat okosan kell beépíteni a marketing rendszerünkbe. Ha például google hirdetéseket futtatunk, akkor érdemes egy adwords szakember rel közösen dolgozni.

Az is nagyon fontos, hogy önmagában egy szuper hirdetési kampány (pl. egy Facebook hirdetés) nem fogja eladni a termékeinket. Ahhoz, hogy ezek a hirdetések jól működjenek, ahhoz ütős landing oldalakat kell hozzájuk csatolni.

A Facebook vagy az Instagram hirdetésekkel a legtöbb esetben hideg érdeklődőket szerezhetünk. Ahhoz, hogy őket vásárlókká konvertáljuk, többre lesz szükségünk.  Azt, hogy pontosan mire, mindig cégre szabottan kell megterveznünk.

Vannak azért kivételek is, például a Google Adwords-nél egyes kampánytípusoknál sokszor más a helyzet. Vannak olyan ún. “erős” kulcsszavak, amelyek azonnali konverziót generálnak.

 

Értékesítési tölcsérek (sales funnelek)

Az értékesítési tölcsér a látogatót egy előre megtervezett logikai folyamaton vezeti végig a weblapon, melynek célja a konverzió létrejötte. Ezeket az értékesítési tölcséreket ügyesen kell megtervezni, és fontos, hogy a látogató figyelmét mindig fenntartsa. A sales funneleket nem kötelező minden weboldalon alkalmazni, csak ott, ahol ezt a marketing megkívánja.

 

Weblapkészítés

Egy online marketing ügynökség nek tudnia kell weblapokat készítenie, mivel erre kell felépíteni az adott vállalkozás online marketingjét is. Sajnos sokszor előfordul, hogy egy cég megbíz egy programozót azzal, hogy készítsen neki weboldalt. Viszont a programozó nem marketinges, így az adott weboldal nem fogja hozni a várt eredményeket.

A weblap megalkotásához a legjobb esetben négy ember szükséges: a tulajdonos, egy programozó, egy grafikus, és egy marketinges. A grafikus maximum akkor hagyható el, hogyha a programozónak van esztétikai érzéke (sajnos sok esetben nem szokott lenni).

Mivel a weboldalad célja az, hogy vásárlókat szerezz, ezért be kell vonni egy marketingest is (vagy marketing ügynökséget). Ő segít abban, hogy marketing szempontból ütőképes legyen a weblapod.

A megrendelő feladata is nagyon fontos, mivel ő ismeri a legjobban a piacot, tapasztalattal bír, stb.

A weboldalkészítési fázisban nagyon fontos az összehangolt közös munka, mivel néha más logikával gondolkozik egy marketinges, mint a megrendelő. Sajnos a gondolkodásuk néha ellentétbe ütközhet, így érdemes mindent már az elején rögzíteni, átbeszélni.

 

Landingek készítése

Szoktuk mondani, hogy a landing és a hirdetési kampány kéz a kézben járnak együtt. Miért mondjuk mindezt?
Lehet neked a legjobb hirdetésed, hogyha a landinged csapnivaló. Fordítva is igaz ugyanez. Ha nem jól célzol a hirdetéseddel, akkor nem fognak rendelni a nagyszerűen felépített landing oldaladról, mivel rossz célközönségnek hirdetsz.

Az is nagy szarvashiba, hogyha nem megfelelően használod az Adwords kampányaidban a kulcsszó-egyezéseket. Mind a kettőt rendbe kell szedni ahhoz, hogy megfelelően konvertáljanak. Számos buktató létezik, ezért érdemes egy jó marketing ügynökséggel közösen dolgozni.

A landing oldal felépítése nem olyan egyszerű feladat, így érdemes marketing ügynökséggel elkészíttetni. Még annyit megjegyeznénk, hogy itt is elengedhetetlen a folyamatos tesztelés. Futtatni kell a hirdetéseket, és mérni az eredményüket.

 

SEO, blogírás

Biztosan láttad már te is, hogy különböző weblapoknál blog menüpontokat hoznak létre. Egy percig se hidd azt, hogy a cégek kikapcsolódásból blogolnak… A blogírás minden weboldal keresőoptimalizálásának az alapja. Tartalmakat kell gyártani ahhoz, hogy egyre jobb helyezést érjünk el a Google organikus találatai között. Ez folyamatos munkát igényel.

Ahhoz, hogy különböző kulcsszavakra előrébb kerülj a Google találati listáján, blogcikkeket kell létrehozni, plusz a weboldal háttérbeállításait kell optimalizálni az adott kulcsszóra. Egy jól optimalizált weboldal rengeteg látogatót generál, és általában magas konverziókkal kecsegtet. Keresőoptimalizáláskor érdemes felmérni, hogy az optimalizálandó kulcsszóra milyen erős a verseny. Ha nagyon erős a verseny, akkor érdemesebb először a gyengébb kulcsszavakra optimalizálni.

Ha szeretnéd optimalizálni a weboldaladat, akkor kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot!

Kapcsolatfelvétel!

 

Marketingszövegírás

Minek az nekem? Úgysem olvassák el a szöveget.

Ez egy nagy tévedés! Maximum a hosszú, unalmas szövegeket nem olvassák el. Ha ilyenekkel van tele az oldalad, akkor még igazad is lehet. Viszont, ha úgy vannak megírva a szövegeid, hogy felkeltik az érdeklődést, a vágyat, és ha címszavakban kommunikálsz, akkor fogsz tudni hatni az olvasóra.

Ha nem szentelsz kellő figyelmet a szövegírásnak, akkor eleve kizárod azokat az embereket, akik a döntésük előtt információt szeretnének kapni. Ha viszont kevés a szöveg a weboldaladon, akkor az emberek bizalmatlanok lesznek veled szemben, és ezzel vásárlókat veszítesz.

Inkább írjunk több szöveget, mint semmit (a keresőoptimalizálás szempontjából is ez a jobb megoldás)!

 

Összegzés

Némi betekintést kaptál arról, hogy milyen feladatai lehetnek egy marketing ügynökségnek. Természetesen ki lehetne még jobban fejteni, de most csak megpróbáltuk nagyjából felvázolni egy ügynökség feladatait.

Reméljük, tudtunk egy kicsit segíteni!

Sikeres vállalkozást kívánunk!

RHINO marketing ügynökség

 

 

Menü
Beszéljünk!