Koronavírus idején hogyan marketingezzünk?
A koronavírus járvány nagyban befolyásolja azt, hogy a jövőben milyen online marketing stratégiát folytassunk. Sajnos mostanság olyan időket élünk, amivel sokunk még soha nem is szembesült, így már most érdemes a jövőbeli hasonló járványokra előre berendezkednünk. Szinte mindegyik vállalkozásnak “betett” ez a vírus, így szükséges újragondolni és újratervezni a marketing stratégiánkat. Az esetek többségében az eddigi marketing stratégia, ami eddig sikeres volt, nem fog működni, vagyis ugyanolyan eredményes mint eddig volt, biztosan nem lesz.
Ahhoz, hogy tudatos online marketinget folytassunk, úgy számításba kell venni az alábbi tényeket. E tények figyelembevétele után kell kialakítanunk a marketing stratégiánkat.
Mit ne tegyünk?
Az első és legfontosabb, hogy ne olvasgassuk és nézegessük a manipulálásra használt médiákat, mert ha ezt tesszük, akkor pánikba és kilátástalanságba fogunk esni. Ez pedig döntés- és munkaképtelenné fog tenni bennünket. Tartsuk be a kormány által előírt szabályokat, és kész.
Na de térjünk vissza inkább a céged marketingjére.
Nézzük meg, hogy marketingesként mit tanácsolok neked erre a koronavírusos időszakra.
Ahhoz, hogy reálisan tudj dönteni a stratégiádról, az alábbi tényeket kell számításba venned.
Befolyásoló tényezők
Nézzük először is a negatív tényeket:
- nagyon sok vállalkozás tönkre megy 🙁
- magas lesz a munkanélküliség
- sokan otthonról dolgoznak és nem fognak kimozdulni
- nagyon sok cég áttér az online piacra, így növekedni fog az online verseny
- az emberek tartalékolni fognak, és csak a szükséges dolgokat fogják megvásárolni
- az emberek félnek, és sokuknak nincs jövőképe (mentális betegségek)
- a világ gazdaságilag visszaesik
- csökkenni fognak a fizetések, ezáltal a fizetőképes kereslet is csökken
- megszorítások várhatóak
- egyes termékek árai emelkednek, sok más árunak leesik
Milyen pozitív esemény várható egy vállalkozó esetében?
- leesnek az ingatlan- és albérlet árak, az üzletek és a raktárak bérleti díjai
- a hirdetési költségek (Adwords, Fb, Insta) is csökkenni fognak
- átrendeződik a piac
- aki gyors, és felismeri a piaci igényeket, az most nagyot nyerhet
- ha otthon vagy az online eszközök ismeretében, akkor lépéselőnyben vagy
- ha eddig is az online bizniszben utaztál, akkor több a tapasztalatod is
A legfontosabb, hogy olyan bizniszt kell építened, ami a jelenlegi kialakult problémákra kínál megoldást!
Ha megoldást kínálsz, és van rá fizetőképes kereslet, ráadásul ezt jól fel is építed, és eljuttatod az adott célközönségedhez, akkor sikerre viheted az elképzelésedet. Ehhez viszont meg kell ismerned a társadalom jelenlegi problémáját.
Mik lehetnek ezek és mit kellene erre kínálnod?
- sokan félnek most a jövőtől, mert minden bizonytalan, így érdemes egy olyan szolgáltatást kínálnod, ami leköti a figyelmüket, és segíti nekik a jövőben pl. az álláskeresést. Ilyen lehet egy képzés, egy könyv, egy lelki támasz, stb.
- mostanában keveset tudnak sportolni az emberek, mivel otthon kell maradniuk, így pl. érdemes kialakítanod egy olyan online edzéest amivel segítséget nyújtasz nekik a testmozgásban.
- sajnos sok felnőtt átvette most a tanárok szerepét is. Csinálhatsz mondjuk skype-os online tanulást gyerekek számára, ahol segítesz nekik tanulni, ezáltal megoldást nyújtasz a szüleiknek, akiknek közben otthonról még dolgozniuk is kell(ene).
- sok helyen meg kell oldani a fertőtlenítést, így akár elvállalhatod cégek fertőtlenítését
- az emberek online rendelik az ebédjüket, és sok étterem átállt ételkiszállításra. Mivel alacsony a kapacitásuk a kiszállításra, így alapíthatsz egy futárcéget.
- érdemes olyan termékeket forgalmaznod, amelyek az emberek napi szükségleteit oldja meg.
- mivel az emberek nagyrészt otthon tartózkodnak, így olyan szórakoztatási termékeket érdemes nekik kínálni, amelyeket otthon is lehet használni. Pl.: társasjáték, xbox játékok, könyvek, laptop, mobil, súlyzók, kertészeti eszközök, hangszerek, stb.
Mennyi pénzt költsünk koronavírus idején marketingre?
Két dolog miatt nem érdemes azonnal leállítanod a reklámjaidat.
- Először tesztelj le 2-3 hetet, reklámozz, és utána vonj le következtetést. Ha tényleg nem jönnek az eredmények, akkor egyelőre szüneteltesd és gondold át a stratégiádat.
- Ha kevés bevétel is termelsz a reklámok segítségével, ne állítsd le, mert a kevés bevétel is valami. Fontos, hogy ne a járvány előtti eredményeket várd, mert akkor folyamatosan stresszelni fogod magadat.