Instagram marketing “magyarul”
Ma már a Facebook mellett az Instagram marketing magyarul is meghatározó szereppel bír egy vállalkozás életében. A Instagram marketing a vállalkozóknak sok reménnyel kecsegtet, így érdemes közelebbről is megismerni, illetve kihasználni. Ráadásul egyelőre olcsóbb itt hirdetni, mint a Facebookon és megbízhatóbb talajon is áll a rendszer. Az Instagrammon is lehet követőket szerezni, mint a Facebookon, sőt még olcsóbban is, itt is tudsz hirdetni. A célközönség szűrése egyelőre még nem annyira részletes, mint a Facebooknál, de valószínűleg ez is fejlődni fog a jövőben. Ne lepődj meg azon sem, hogy ha itt a cselekvések nagy része nem az asztali (vagy laptopon) gépen történnek, hanem mobilon. Az egész Instagram úgy lett kitalálva, hogy mobilról használd. Például képet laptopról nem is tudsz már feltölteni az Instára. Ennek szerencsére inkább előnye van, mint hátránya, mivel sokkal hatékonyabban tudsz dolgozni vele.
Egy jó tanács:
A mobilodra érdemes letölteni a Canva nevű appot, mivel a segítségével könnyedén tudsz majd fotókat feliratozni, vágni, stb. Ez elengedhetetlen az Instagram marketing stratégiájához.
Vedd most már számításba azt is, hogy ugyan kezdetben még csak tizenévesek használták az Instagrammot, ma már ez a korosztály jóval kitolódott, így érdemes neked is fontolóra venni, hogy itt megtaláld a célközönségedet. Ha okosan és tudatosan építed fel a követőidet és ehhez ügyes instagram marketing stratégiát alkalmazol, akkor nagy lehetőségeket rejt a számodra. Kicsit hasonlít a Facebookhoz, de azért mégis más. Az Instagram rendszere egyáltalán nem bonyolult, így simán te is elboldogulhatsz vele.
Mire készülj fel már most előre?
Az Instagrammos világ egészen más, mint ami a Facebookos. Itt a képek kerülnek az előtérbe, illetve sokkal lazábban és közvetlenebbül lehet kommunikálni, mivel sokszor a fiatalabb generációt kell megcéloznod. Sokkal gyorsabb és egyszerűbb összerakni egy posztot vagy videót, amelyet már küldhetsz is ki a követőidnek. Nem kell photoshoppolgatnod, nem kell külön odaülni az asztali géphez, nem kell laptopoznod. Csak a mobilodra van szükség. Posztolhatsz bárhonnan. Tök jó az egész. Akár tévénézés közben is összedobhatsz egy jópofa posztot, amelyet már egyből küldhetsz is ki a nagyközönségnek.
Az instagram marketing “magyarul” egyik alapja az, hogy tartalmakat kell gyártanunk. A tartalmainkat pedig feldobhatjuk különböző effektekkel, retusáló appokkal, stb. A play áruházból le tudsz tölteni számatalan ilyen appot, amelyek emelik a posztjaid minőségét és a munkádat is segítik. Számos ilyen app alapszolgáltatása ingyenes, amely sok lehetőséget kínál még így is. Érdemes kihasználnod.
Hogyan tekints a Instára, mint marketing eszközre?
Az első, hogy ne dőlj be azoknak a marketingeseknek, akik úgy szeretnék neked eladni az “insta marketing magyarul szolgáltatásukat”, mint valami hatalmas újdonságot ami fellendíti a vállalkozásodat. Jegyezd meg, hogy az insta csak egy marketing eszköz arra, hogy beépítsd a marketing gépezetedbe. Nem fogja helyettesíteni a weboldalad rossz felépítését vagy a versenyképtelen termékeidet.Fontos, hogy megfelelően alkalmazd a marketingedben és tudd, hogy mit várhatsz el tőle. Ne dőlj be olyanoknak, hogy majd az Instagram marketing magyarul megváltja számodra a világot. Viszont mielőtt az Instagram marketingre beadnád a derekadat, előtte meg kell auditálni a weboldaladat.
A weboldalad a bázisod
Hiába építed profin az Insta marketingedet, hogy ha a weboldalad nincs megfelelően a céljaidhoz felépítve. Ha az a célod, hogy az Instagram segítségével látogatókat terelsz a weboldaladra és ott szeretnél eladni, akkor először a weboldaladat kell rendbe tenni. Ha ezt nem teszed meg, akkor csak égetni fogod a pénzedet Instagram hirdetésekre. Először legyen meg a jó alap, majd erre építsd fel az Instagram marketingedet.
Tedd fel magadnak a kérdést!
Mit szeretnék vele valójában elérni?
- Weblapomra embereket terelni? (ezzel kicsit óvatosan, mivel szükséged lesz remarketingre + azt is jó ha tudod, hogy egyből nem fognak vásárolni tőled, de erről kicsit később
- Követőket akarok szerezni, akiknek majd elszeretnék adni az instán
- Márkát szeretnék építeni
- Oktató tartalmakat szeretnék gyártani, majd utána új ügyfeleket szerezni
- Hírlevél bázist építenék
Ha meg van a célod, akkor utána már csak ki kell találni a marketing stratégiádat + elsajátítani az Instagram technikai részét és már mehet is.
Instagram marketing folyamata:
Kitűzni a célt——> megtervezni a hozzá tartó utat———–>dolgozni rajta.———> mérni az eredményeket——> következtetéseket levonni.
Kitartóan kell csinálni, mert csak akkor érhető el érdemi eredmény.
ÉPÍTSÜK FEL AZ INSTAGRAM MARKETINGEDET?
Akkor írj nekünk egy emailt erre a címre: info@rhino-marketing.hu
Hogyan posztolj és mit az Instagrammon?
Valamivel fel kell keltened követőid figyelmét, mert különben nem fognak rólad tudomást venni. Ez a része ugyanúgy működik, mint a Facebookon, csak sokkal “divatosabb”. Ki kell tűnnöd valamivel, hogy felfigyeljenek rád. Ehhez néha ki kell lépned a komfortzónádból és sokszor egy szerepet kell játszanod a siker érdekében. Tudjuk, hogy ez sokaknak nem könnyű, de hát a tv-ben szereplő emberek is sokszor egy szerepet játszanak, mivel így lesznek megosztóak, érdekesek.
Ha a szakmai tudásoddal szeretnéd felkelteni a nézők figyelmét, akkor ebben az esetben nem szükséges ” például viccesnek lenned”, viszont érdemes egy kis színt (például sztorikat) belevinned a mondandódba. Mindig támogasd meg a posztjaidat a IG TV-vel, mivel a nézők imádják a videókat.
Az első a stratégia!
Vázold fel magadnak azt, hogy X idő alatt mit szeretnél elérni és ehhez milyen köveket kell megmozgatnod. Ha 0-ról építed az instádat, akkor az első, hogy sajátítsd el az alapokat, majd kezdj el követőket szerezni. Mindig tervezd meg a jövő hetet, hogy hányszor és mit fogsz posztolni. Ezeket érdemes lejegyzetelned.
Követők szerzése Instán
Ahhoz, hogy követőket szerezzél az Instagrammon, növelned kell az engagementedet. Ezt azért kell megnövelned, mert így több emberhez jutnak el a bejegyzéseid. Az Instagram azt szeretné elérni nálad, hogy aktívan részt vegyél a közösségi platformon. Azt szeretné, hogy posztolj rendszeresen, videókat készíts, frissítsd a történetedet, stb. Azokat a posztokat vagy videókat fogja értékelni, amely megmozgatják a közönséget. Ezek növelik az engagementedet.
Elvesztél a marketing világában?
Kérj tőlünk cégre szabott marketing tanácsadást: marketing tanácsadás árak
Nézzük meg, hogy hogyan indulj el.
Az első, hogy az Insta BIO-d egyértelmű legyen. Legyen egy neved, amely tükrözi, hogy valójában ki vagy + tüntesd fel azt, hogy mivel foglalkozol vagy mire kínálsz megoldást. Szerencsére nem írhatsz ide egy regényt, mert az marketing szempontból nem biztos, hogy szerencsés.
Írd le röviden, hogy ki vagy és miben tudsz segíteni. Helyezd el a Biodba a webshopod linkjét, vagy pl. egy hírlevél feliratkozó oldal linkjét, stb. Válassz egy olyan profilképet, amely felkelti a figyelmet + illeszkedik az arculatodba. Egy olyan profilkép a legjobb, ami megkülönböztet másoktól.
Az Instagram marketing másik alapja, hogy a követők megszerzéséhez hasznos tartalmakat kell gyártanod. A hasznos tartalom lehet egy videó, egy figyelemfelkeltő fotó vagy fotó + hasznos bejegyzés. Ez az alap! Ezek nélkül teljesen felesleges belevágnod, mert csak az idődet fogod pazarolni. Ha nem fordítasz kellő időt a tartalomgyártásra, akkor nem fognak jönni az eredmények.
Fontos az is, hogy a posztjaidat el kell látni hashtagekkel. A hashtagek fognak neked segíteni részben abban, hogy megtaláld a célközönségedet. A hashtag marketingről itt olvashatsz: Hashtag használata
Az sem árt, hogy ha ezek a képek egy meghatározott arculatot követnek. Természetesen nem az arculattól lesz több bevételed, inkább ez az Instagram marketinged igényességet (profizumusát) tükrözi. Igénytelen posztokkal csak komolytalanná fogsz válni.
Érdemes a képeket olyan feliratokkal is feliratozni, amelyek megszólítják a célközönségedet vagy pl. a célközönséged problémájára fókuszálnak. Ezeket a szövegeket meg tudod szerkeszteni az instán belül is, de léteznek nagyszerű applikációk is. Én például sok esetben a Canvát használom. A lényeg, hogy aki látja a posztodat az lássa, hogy neki szól és magára ismerjen.
A képeid alá olyan tartalmakat érdemes írnod, amely a következő feltételeknek megfelel.
- hasznos tartalom az olvasó számára
- figyelmeztet valamire
- előnyt tud kovácsolni belőle az olvasó
- fontos információt hord magában
- szórakoztató, tanító
- stb.
Teljesen mindegy mi az instás tartalmad, az a lényeg, hogy az a céljaidat szolgálja. Tudatosan csináld az Instagram marketingedet.
További követők szerzése
Azzal is tudsz új követőket szerezni, hogy elkezdesz követni (bejelölgetni) olyan embereket, akik esetleg vásárlóid lehetnek a jövőben. Ha bejelölöd őket, akkor sokszor visszakövetnek és máris kapcsolatot teremtettél velük, azzal, hogy ha a jövőben posztolsz, akkor azt látni fogják. Ez teljesen ingyen van és nagyszerűen működik. Rengeteg követőt tudsz így találni.
Kedvelj és szólj hozzá különböző bejegyzésekhez. Ez is nagyszerűen segít abban, hogy felfigyeljenek rád és kövessenek. Minél hasznosabbat szólsz valamihez hozzá, annál több esélyed lesz arra, hogy kövessenek. Ha egy témához szakszerűen tudsz hozzászólni, akkor felfigyelnek rád és simán felkeltheted az érdeklődésüket a jövőben is. Ez is építi az Instagram marketingedet.
Ha bejelentkezel egy másik városból akkor az ottani lakók ezt láthatják az instagramjukon. Ha megdicséred az adott település épületét vagy éttermét, akkor az nagyon jól fog esni az ott lakóknak és szívesen fognak követni. Ez egy nagyszerű Instagram marketing trükk, mivel ezeknek az embereknek erős kötődésük van az otthonukhoz, városukhoz.
Ne vásárolj követőket!
Néhány “cég” vagy ember sok követőt ígér és szerez a számodra. Ez a legtöbb esetben nem vezet eredményre.
Próbáld elkerülni, mivel a marketing egyik alapvető célja az, hogy a számodra MEGFELELŐ közönség figyelmét szerezd meg , kvázi ne a követők mennyiségére, hanem a minőségére és az ápolására próbálj fókuszálni. Ha esetleg megkeres valaki azért, hogy követőket szerezzen neked, mondd el neki, hogy kik a célközönséged és őket szeretnéd megszerezni, nem pedig dél-afrikai zulukat.
Ha nincs elég időd ezzel foglalkoznod, akkor érdemes egy embert külön erre alkalmaznod, aki ezzel napi szinten foglalkozik.
ÉPÍTSÜK FEL AZ INSTAGRAM MARKETINGEDET?
Akkor írj nekünk egy emailt erre a címre: info@rhino-marketing.hu
Tippek Instagram tartalomgyártáshoz
Sokan gondban vannak azzal, hogy mit posztoljanak és ilyenkor jön a legrosszabb, hogy minden érdektelen dolgot osztogatnak meg az Instagrammon.
A tartalomgyártás egyik legfontosabb követelménye, hogy felkeltse a felhasználók figyelmét, jobb esetben pedig konverziókat generál. Ha nincs nagyon ötleted, hogy mit posztolj az instára, akkor próbálj meg,
- valami vicceset posztolni
- valami hasznosat a célközönséged számára
- készíts videókat
1. A vicces posztolásod legyen intelligens, azaz ne menjen át alpáriba, mert ha valóban jó eredményeket szeretnél üzletileg elérni, akkor a kulturáltabb emberek nem fogják értékelni a primitív dolgaidat. Viszont azt is tudnod kell, hogy a sok vicces mém közül el fogsz veszni, ezért inkább próbáld megtalálni az egyensúlyt az értékes és a humoros tartalmaid között.
2. Ha ismered a célközönséged problémáját és arra kínálsz megoldást, akkor felfigyelnek rád. Ha adsz nekik valamit, akkor idővel kapni is fogsz. Fontos, hogy te is kérjél néha valamit cserébe a követőidtől, mert ha nem teszed, akkor sokan mindig azt fogják várni, hogy INGYEN kiszolgáld őket. Ezt nem teheted, hiszen vállalkozó vagy és a célod idővel a bevételek növelése.
3. Ha jól tudsz kommunikálni, akkor érdemes elgondolkoznod azon, hogy videókkal is szórakoztasd a követőidet. A videó azért jó, mert sokkal személyesebb, mint a kép. Ha sokat látnak a követőid és hasznos információkat osztasz meg nekik, akkor egy idő után felfigyelnek rád.
Ezzel a néhány tippel már bőségesen tudsz követőket szerezni, viszont ezt folyamatosan kell csinálnod, akár hónapokig. Meg kell őket mozdítanod valamivel, hogy elvégezzék azt a cselekvést, amely a valódi célod. Nevezhetjük ezt konverziós célnak is.
Interaktív cselekvések
Ha rá tudod venni valamivel a követőidet, hogy veled együtt működjenek, akkor nem csak szórakoztatóvá válsz, hanem közelebb is kerülhetsz hozzájuk. Próbálj meg színes és jópofa “műsorokat” csinálni az IGTV segítségével és vond be őket is a műsorba. Ha a storyba szeretnél videót elhelyezni, akkor ügyelj arra, hogy azt csak a követőid fogják látni 24 órán keresztül, utána pedig eltünik. A hosszabb videókhoz használd az IGTV-t és lásd el a posztokat megfelelő hashtag-ekkel. A hashtag nagyon fontos, mivel segít abban, hogy a megfelelő célközönségnek eljuttasd a tartalmaidat.
Milyen sűrűn posztolj instára?
Ahhoz, hogy működőképes legyen az Instagram marketinged és sok embert elérhess, az insta arra szeretne ösztönözni, hogy rendszeresen osszál meg tartalmakat. Ez a tartalom lehet videó is természetesen. Ha ezt megteszed, akkor azzal ajándékoz, hogy egyre több új embernek mutatja meg a posztjaidat.
Felmerül mindig a kérdés, hogy akkor hány poszt legyen egy héten?
Ha minél több van az csak jó, de legalább 1-2 naponta egy posztot ki kellene rakni. Mivel ez folyamatos figyelmet és munkát igényel és számos vállalkozásnak erre nincsen kapacitása, ezért érdemes erre egy külsős embert alkalmazni. A külsős fogja kezelni a tartalmaidat.
Értékesíts a Google Awords-ön keresztül.
Kérj ajánlatot tőlünk Adwords kezelésre itt: Adwords kampánykezelés
Mindenkinek való az insta?
Igazából bárki találhat benne olyat, amely a céljait szolgálhatja. Nem feltétlen csak értékesítésben kell gondolkodni. Például egy cégnek a referenciáinak bemutatásához nagyszerű megoldás. Ráadásul ha ügyesen hashtag-gel, akkor könnyen el tudja juttatni a célközönségének a szükséges információkat. Az viszont tény, hogy azoknak a cégeknek, akiknek nem fontos az Instán jelen lenni, nekik nem szükséges naponta posztolni. Viszont nem árt, hogy ha néha posztolnak. De kijelenthető, hogy az instagram marketing magyarul senkinek sem árt.
Hogyan adjak el az instán?
Instán ritkábban fogsz eladni, inkább ezt a weboldaladon keresztül kell megtenned, ezért az instagramra mindig úgy tekints, mint egy marketing eszközre. (ezért Instagram marketing a neve) Ne felejtsd el, hogy a bázisod, a weboldalad. Ide jönnek majd be a potenciális vásárlók és itt mennek végbe a konverziók is.
Ha azt várod, hogy instán feladsz egy hirdetést, majd rákattintanak ami elvezeti a felhasználót a weboldaladra és ott egyből vásárolni is fognak… hát az nem fog működni.
A tudatos instagram marketing magyarul kialakítása pont ezért nagyon fontos, hogy egy stratégia alapján működjön. Ismerjenek meg—–> Adj nekik értéket———> Kommunikálj velük———–> A terméked/szolgáltatásod legyen a megoldás számukra.
Ha úgy indítasz el hirdetéseket, hogy azt se tudják, hogy ki vagy és mit szeretnél, akkor tovább kattintanak. Ez nagyon sok pénzt fel tud égetni.
Instagram marketing magyarul.