Honlapkészítés

Üdvözöllek!
Borsowski Dávid vagyok, online marketing szakértő, kivitelező.
Ez a bejegyzés nem a honlapkészítés technikai kivitelezéséről fog szólni, hanem arról, hogy milyen marketing szempontokat vegyünk figyelembe, amikor egy új weblapot szeretnénk.

Honlapkészítés – A tervezés időszaka

Amikor új weboldalt szeretnénk készíttetni, akkor a legfontosabb dolog a honlapunk megtervezése lesz. Meg kell tervezni a designt, a weboldal logikai felépítését, stb. Már a honlap tervezésekor érdemes egy marketingest is bevonni a folyamatba, mivel az ő közreműködése szükséges ahhoz, hogy ütőképes weboldalt hozzunk létre. Ha ezt nem tesszük meg, sok problémába ütközhetünk.

Honlapkészítés – Ezt a hibát ne kövesd el!

A vállalkozások nagy része abba a zsákutcába szokott belefutni, hogy a vállalkozó és a programozó találja ki a weboldal felépítését. A programozó nem marketinges, és sok vállalkozónak sem ez a fő profilja. Nem azt állítom, hogy ők nem tudnak jó ötleteket kitalálni, de sok esetben be kell vonni egy harmadik személyt is a tervezésbe. Ezt azért írom, mert sokan abba a hibába esnek, hogy felépítik a weboldalt, majd kiderül, hogy a honlap nem konvertál, azaz nem hozza az eredményeket. Ilyenkor pedig már sokszor macerás belenyúlni a weboldal logikai felépítésébe, ezért érdemes már a honlapkészítés elején bevonni egy marketingest is, aki segít nekünk.

A programozó feladata az, hogy leprogramozza azt, amit a vállalkozó és a marketinges együtt kitalált.

Honlapkészítés – Mire figyeljünk?

1. Az arculat

Amikor az ügyfeleim felkérnek arra, hogy segítsek megtervezni a weboldalukat, akkor először egy grafikus támogatásával kialakítjuk azt az arculatot, ami megkülönbözteti az üzleti partneremet a versenytársaitól. Sajnos sok programozó esztétikai érzéke alacsony, így ha szép weboldalt szeretnénk, ami vonzó az emberek számára, akkor be kell vonni egy grafikust is.

A grafikus segíteni fog nekünk abban, hogy a weboldalunk egy egyedi arculatot kapjon, hogy legyen egy jó logónk, stb.

A grafikai részletekbe továbbá nem is merülnék el, mert arról majd a grafikusunk fog blogbejegyzést írni.

2. A weboldal felépítése

Fontos, hogy egy weboldalnak egyszerű felépítése legyen, ami könnyen navigálható és átlátható. Ma már az emberek nem szeretnek keresgélni egy honlapon belül, mivel azonnal várják a megoldásokat. Ha szeretnénk landing oldalakat vagy értékesítési tölcséreket, akkor vonjuk be a marketingest is. Csinálhatunk pl. nagyszerű feliratkozó oldalt is.

A feliratkozó oldalt ne úgy képzeljük el, hogy van egy rubrika, amit bepipálva feliratkozunk a hírlevélre. Külön aloldalt kell neki szentelni, ahol rávesszük az olvasót valami csalival, hogy iratkozzon fel az oldalunkra. Ezt ügyesen és logikusan kell felépíteni. Természetesen a kivitelezéséhez szükség lesz egy programozóra is.

Honlapkészítés – a mobilnézet ma már fontosabb

Azt szoktam javasolni, hogy a mobilnézetre fektessünk hangsúlyt, mivel leginkább már azt fogják nézegetni. Itt is elengedhetetlen a könnyű navigálás és az átláthatóság.

Honlapkészítés – CTA gomb márpedig kell

A CTA gomb egy olyan kattintható gomb a weboldalon, ami könnyen mérhető. Ilyen tipikusan a telefonhívó gomb. Erre azért van szükség, mert ezekkel a bejövő adatokkal lehet majd optimalizálni a Facebook és a Google Ads kampányainkat. Ez már kicsit szakmaibb rész, de nem véletlen írtam feljebb, hogy szükséged lesz egy marketingesre, aki folyamatosan segít mindenben.

 

 

Menü
Beszéljünk!