Facebook dinamikus hirdetések lényege
A Facebook számtalan hatékony megoldást kínál arra, hogy a hirdetéseinkből a maximumot tudjuk kihozni. Ha már használtad a Facebook Business felületét, és raktál már össze Facebook-os hirdetést, akkor biztosan találkoztál a Facebook dinamikus hirdetések “fülével”. Sok vállalkozás nem is használja, mivel nincs tisztában azzal, hogy egyáltalán mire használható. Pofonegyszerű használni, nem kell megijedni tőle.
A Facebook dinamikus hirdetéseinek logikája a következő:
Egy példán keresztül mutatjuk be, mert így fogod a legkönnyebben megérteni.
Tegyük fel, hogy hirdetni szeretnéd a “weboldal készítés” szolgáltatásodat. Beállítasz mindent a Facebook Business-ben, majd a hirdetések készítésénél bejelölöd a Facebook dinamikus hirdetések csúszkáját. Ebben az esetben a következőket kell tenned.
Létre kell hoznod 4-6 kreatív képet (például a Photoshop-ban), esetleg videót. Ezeket fel tudod tölteni abba a kampányba, ahol létrehoztad a dinamikus hirdetéseket. Írnod kell legalább 4-6 főcímet, 1-2 tartalmat a hirdetési szövegeidhez. Mindezek egyetlen darab hirdetéshez rendelődnek hozzá. Most pedig jön a lényeg.
A Facebook azon kritériumok alapján fogja generálni a hirdetéseidet, amelyek a legjobban teljesítenek. Ha konverzió-optimalizálásra van állítva a Facebook kampányod, akkor arra optimalizálja. A fentebb említett főcímeket a képekkel és a hirdetési szövegekkel úgy kombinálja, hogy azok a lehető legjobb eredményt adják. Ez azért nagyszerű, mert nem kell külön hirdetést létrehoznod azért, hogy más főcímet alkalmazz a hirdetésednél.
Hogyan készítsd el a Facebook dinamikus hirdetéseket?
Akkor jársz jó úton, ha a hirdetéseid megfelelően különböznek egymástól. Például komplementer színeket használsz alapszínként, a főcímeid különböző stílusban kommunikálnak (laza, tegező, magázó, stb.), vagy a tartalmaid más-más témát ölelnek fel, más fontos információt közölnek a termékedről. A lényeg, hogy a Facebook megtalálja a legjobbat. Utána már csak egy dolgod lesz: le kell állítanod vagy újra kell tervezned azokat a hirdetéseket, amelyek nem teljesítettek kielégítően.
Mérni tudsz mindent
A Facebook dinamikus hirdetéseknél külön tudod mérni a kreatívok, a főcímek és a hirdetési szövegek teljesítményeit is. Ezek alapján majd szépen tudod hangolni a hirdetéseidet. Általában a hirdetési kép a döntő, utána nézik meg a főcímet, majd a tartalmat. Mindegyikre kellő időt kell szánni, ezért fontos, hogy mindegyikre ügyelj. Fontos az is, hogy ne használj sok szöveget a képeiden, mivel a Facebook nem szereti, és cserébe még meg is büntethet azzal, hogy a hirdetéseidet kevesebbszer fogja megjeleníteni, legrosszabb esetben pedig le is tilthatja őket.
A dinamikus hirdetések alkalmazásával rengeteg munkát tudsz megspórolni magadnak, ráadásul a segítségével jobb hirdetési eredmények is érhetőek el, így mindenképpen érdemes kihasználnod.