Ki a célközönséged?

Minden vállalkozás egy jó ötlettel indul. Majd a következő kérdés egyből az, hogy “Nos, kinek adjuk el a termékeinket vagy szolgáltatásainkat.” Ehhez kell meghatároznod pontosan meghatározni az célközönséget.

A célközönség foglalja magába azokat az embereket, akik majd megvásárolják a termékeidet/szolgáltatásaidat. Ahhoz, hogy megtudd kik alkotják a célközönségedet, fel kell állítanod egy Avatart. Le kell írnod azt az ideális személyt, aki számodra a tökéletes vásárló lesz.

 

Nézzük meg egy példán keresztül.

Az én vásárlóm!

Először is nézzük meg, hogy mivel foglalkozol.

Bújj most egy minőségi teákat forgalmazó tulajdonos bőrébe.

Íme a célközönség:

Kik a vásárlóid?

  • férfiak és nők
  • 25 év felettiek ( a korosztályt természetesen érdemes tesztelni hirdetéskor)
  • szívesen vásárolnak egy kicsit exkluzívabb termékeket
  • szeretik a nyugalmat
  • figyelnek az egészségükre
  • szeretik a különleges dolgokat
  • szívesen ajándékoznak teát ünnepekkor
  • Az anyagi helyzetük egy kicsit jobban megengedi

 

Most pedig forgalmazz elektromos rollereket webshopon keresztül.

Íme a célközönség:

 

Kik a vásárlóid?

  • 18 év felettiek ( a korosztályt természetesen érdemes tesztelni hirdetéskor)
  • nagyvárosban élők, ahol nehéz autóval közlekedni
  • nem homeoffice-ban dolgoznak
  • férfiak és nők
  • anyagi helyzetük egy kicsit jobban megengedi
  • nem külvárosi
  • nem részesíti előnybe a biciklit

 

A lényeg, hogy le kell szűkítened a vásárlóközönségedet, majd őket kell célba venned a hirdetéseiddel.

Kezdő vállalkozóként hirtelen azt se tudod, merre áll a fejed, és hol is kezdj neki a munkának. Egy biztos. Csak akkor lehetsz eredményes, ha a megfelelő embereket, azaz a célközönségedet találod meg a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

Egyből fel is teszed a kérdést! És őket hol találom meg?

 

Facebook célközönség

Ha még nem használtál vállalkozáskezelőt, akkor érdemes lenne elkezdeni, mivel a Facebook business résznél számos célközönség et lehet létrehozni. Ennek a technikai részébe most nem mennénk bele, de ott tudod megtalálni a számodra ideális célközönséget. Szűrhetsz, kizárhatsz, újakat találhatsz… mindent csinálhatsz:) Érdemes mindig több célközönséget létrehozni, majd mérni az eredményeket.

Hogyan kommunikálj a célcsoportoddal?

Természetesen már maga a vállalkozásod profilja is kijelöli, hogy kikkel kell szót értened: tinédzserek, fiatal felnőttek, középkorúak, idősek, formális, hivatalos nyelvet kell használnod, vagy lehetsz laza, és szlengesen is fogalmazhatsz. Az pedig, hogy melyik generációhoz szólsz, szinte meghatározza, hogy milyen felületen érdemesebb hirdetned: közösségi oldalakon, online módon, vagy offline televízióban, rádióban, újságban. És talán a legfontosabb, hogy mindenképpen meg kell próbálnod a célcsoportodat alkotó leendő vásárlóid, ügyfeleid fejével gondolkozni, hogy vajon mit tudsz számukra nyújtani, mire lehet nekik szükségük.

Képzeld magadat a célközönség helyébe!

Mindehhez elengedhetetlen, hogy információkat, adatokat gyűjts a célközönségedről, amihez ma már különféle platformok állnak rendelkezésre. Az egyik ilyen legismertebb eszköz a magyarul is elérhető Google Analytics, ami a Google ingyenes alkalmazása. Segítségével megtudhatjuk, hogy a honlapunkra látogatók milyen korúak, neműek, földrajzilag hol találhatóak, honnan érkeztek az oldalunkra (direkt keresés vagy böngészgetés eredményeként), milyen keresőszavakat használtak, vagy hogy átlagosan mennyi időt töltöttek el a honlapunkon. Persze még számtalan információt megnézhetünk ezenkívül.

De a Facebook rendszerében is számos célközönségre szűrhetsz, amely segít eligazodni majd neked.

Az adatok alapján érdemes ügyféltípusokba rendezni a weblapunk látogatóit, és ezekhez később aztán különböző reklámkampány-stratégiákat alakíthatunk ki. Az ügyfélcsoportokat megalkothatjuk a kor, a nem, a családi állapot, a munkahely, a foglalkoztatási státusz, vagy akár a hobbik, szabadidős tevékenységek, életstílus alapján is.

A Google Adwords is segít a célközönség megismerésében

Sokan nem is tudják, hogy a Google Adwords-ből is lekérhető néhány információ, amely segítségével megsaccolhatjuk a célközönségünk nagyságát. A kulcsszótervező menüpontban megnézhetjük azt, hogy mennyien kerestek egy számunkra fontos kulcsszóra az adott hónapban. Ez megmutatja azt, hogy szezonálisan mennyi kereslet van havonta az adott termékre. Ha google adwords kampányokkal népszerűsítenéd a termékeidet, akkor kattints ide a részletekért: Google adwords kezelés árak

 

Nem csak mi vagyunk a piacon!

Végül, de nem utolsó sorban nem szabad elfelejtenünk a versenytársainkat sem, nyugodtan elemezgessük az ő honlapjaikat, webshopjaikat is, hogy lássuk, ők milyen stratégia mentén hirdetnek a célcsoportjuk részére, és tanácsos azt is megfigyelni, hogy kiket céloztak meg ők, és hogy kiket nem, hiszen ők lehetnek a mi potenciális vevőink, ügyfeleink is, akik segítségével megelőzhetjük a konkurenciánkat. Hasznos lehet továbbá olyan fórumokat, blogokat bújni, amik témájukat illetően kapcsolódnak az általunk nyújtott szolgáltatásokhoz, termékekhez, ezáltal is rengeteg szubjektív információhoz, véleményhez férhetünk hozzá, amelyekkel erősíthetjük a stratégiánk hatékonyságát.

 

 

Menü
Beszéljünk!