Céges weboldal készítés
A céges weboldal készítésének megtervezése elengedhetetlen egy vállalkozás számára, mivel ezekre az alapokra kell majd a jövőben építkezni. Amikor egy új weboldalt szeretnénk felépíteni, akkor nagyon fontos, hogy logikusan (külső felhasználók fejével, azaz objektíven) tervezzük meg weboldalunkat.
Ha például a céges weboldal készítés során tanácstalanok vagyunk a webdesign tekintetében, akkor nyugodtan küldjük el a webterveinket az ismerőseinknek, és kérjük meg őket, hogy fejtsék ki őszinte véleményüket róla. Például, ha fiatal hölgyeket szeretnénk majd megcélozni termékeinkkel, akkor bátran kérdezzük meg a fiatal hölgy ismerőseinket. Mindig szívesen veszik az emberek, hogyha adunk a véleményükre.
Céges weboldal készítés során sok vállalkozó sajnos abba a hibába esik, hogy a saját ízlése szerint tervezi meg a weboldalát, miközben a célközönségének teljesen más igénye van. Tudjuk, hogy a szubjektív véleményünket nehéz megváltoztatni, de inkább hallgassunk a célközönségünkre vagy egy online marketing tanácsadóra, vagy egyszerűen vegyünk igénybe marketing tanácsadást.
Céges weboldal készítés – Tervezési fázis
Sokat hangsúlyozzuk azt, hogyha teheted, akkor ne csak egy programozóval készíttesd el az új weboldaladat, hanem vonj be egy online marketing szakembert is. Ez azért fontos, mert a programozó a legtöbb esetben nem ért az online marketinghez, pedig az eladásaid növeléséhez az online marketing ma már alapkövetelmény. Ráadásul, ha marketing szempontból nincs megfelelően felépítve a honlapod, akkor az a jövőben rengeteg fejfájást fog okozni.
Ezekre figyelj céges weboldal készítésekor
Legyen egy olyan átlátható weboldalad, amely az egyszerű ember számára is gond nélkül értelmezhető, könnyen navigálható és egyszerű.
Az egyszerűség itt nem azt jelenti, hogy béna, hanem azt, hogy ne legyen túlbonyolítva felesleges menükkel, csúnya képekkel, stb.
A weboldaladnak letisztultnak kell lennie, és a webergonómiát is úgy érdemes alkalmazni, hogy a honlapod kellemes látvány legyen az emberi szemnek. Célszerű egy vázlatot papíron felrajzolni arról, hogy melyik menü hol helyezkedik el, hol lesznek a termékek, stb.
Hogyha ötleteket szeretnél meríteni, akkor például látogass el ide: https://www.templatemonster.com
Itt WordPress sablonokat találsz, amelyek természetesen meg is vásárolhatóak. Ezeknek egy nagy hibájuk van, hogy a betöltési sebességük lassabb, illetve nehezen bővíthetőek, de szerencsére sok vállalkozónak megfelelőek az indulásukhoz.
Céges weboldal készítés marketing szempontból
Ahhoz, hogy konvertáló weboldalad legyen, meg kell tervezni a weboldaladat marketing szempontból is. Ha nem vagy marketinges, akkor érdemes bevonni a dologba egy online marketing tanácsadót is.
Ezekre érdemes figyelni!
Ha webáruházad van, akkor a termékcsoportok logikusan legyenek szegmentálva, illetve érdemes minden termékhez némi marketingszöveget is írni. Például kiknek ajánljuk az adott terméket, és milyen problémát oldanak meg, vagy milyen élményt nyújt a felhasználó számára (kényelmesebbé teszi az életét, időt, pénzt takarít meg, stb.). Sok termékhez a marketing érzéseket párosít, nem véletlenül. A céges weboldal készítés során ezeket is érdemes bemutatni.
Ha kevés terméked van, vagy szolgáltatásokat kínálsz, akkor landing oldalakra lesz szükséged, ehhez pedig elengedhetetlen a marketing szakértő. A landing oldal készítéséről bővebb anyagot itt találsz: landing oldal készítés
Egyedül nem ajánlatos belevágnod, mert el fogsz veszni benne, és rengeteg pénzedet fogja felemészteni. Ha magad szeretnéd kézbe venni a marketinget, akkor érdemes különböző témájú marketing tanfolyamokat elvégezned.
Hogyan népszerűsítsd a weboldaladat?
Először is meg kell határoznod a célközönségedet, majd megvizsgálni azokat a marketing eszközöket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el, és természetesen, kalkulálnod kell a költségvetést is. Mivel rengeteg marketing eszköz áll rendelkezésre, így a céges weboldal készítés elején már érdemes egy marketingessel egyeztetned.
De azért adunk néhány tippet!
Használj Google hirdetéseket abban az esetben, amikor
- az emberek gyors megoldást keresnek (orvos, fogorvos, villanyszerelő, ajtónyitó, gázszerelő, stb.)
- webáruházat szeretnél indítani
- építőipari termékeket forgalmazol
- a helyi agglomerációban hirdetsz
- stb.
Használj Facebook hirdetéseket akkor, ha
- éttermed van
- programokat szervezel
- kézműves boltod van
- rendezvényeket bonyolítasz le
- ismeretlen, új terméket vezetnél be
- márkát építenél
- stb.
Használj Pinterest hirdetéseket, hogyha
- webshopod van
- kézműves termékeket gyártasz
- blogot népszerűsítenél
- stb.
Használj Instagram hirdetéseket, amikor
- meg szeretnéd szólítani a fiatalokat
- kávézót vagy pubot szeretnél nyitni
- valami trendi helyet reklámozol
- valami modern cuccot szeretnél népszerűsíteni
- stb.
Használj Tiktok hirdetéseket, hogyha
- fiatalokat céloznál meg
- videós hirdetésekre építenél
- követőket szeretnél szerezni
- stb.
Használj Youtube hirdetéseket, ha
- brandet építenél
- követőket szeretnél szerezni
- szolgáltatást vagy terméket árulsz
- stb.
Természetesen még nem beszéltünk az ár-összehasonlító oldalakról, a SEO-ról, stb. Igazándiból egy kisebb létszámú cégnek lehetetlen mindenhol kommunikálnia, így érdemes leszűkíteni 1-2 platformra az értékesítési és kommunikációs csatornáinkat.
Céges weboldal készítés – Mennyit áldozzunk weboldalunkra?
Számos cég és vállalkozó készít weboldalakat, illetve ezenkívül léteznek alternatív megoldások is. Az első, hogy nézzük meg, mire is van pontosan szükségünk. Hogyha webáruházat szeretnénk, akkor nem kell egyből egyedi fejlesztésű webshopba beleugranunk, mert az jóval drágább mulatság, ráadásul kevesebb pénzért már egy ún. shoprenteres webshop is bőven elegendő, hiszen rengeteg olyan beépített funkciót tud, amelyre szükségünk van. Ha sok termékünk van, akkor a WordPress alapú honlapokat inkább zárjuk ki.
Ha például villanyszerelők vagyunk, akkor simán gondolkozhatunk WordPress honlapban is, mivel az bőven elég lesz arra, hogy ügyfeleket szerezzünk.
Ha kevesebb pénzből szeretnénk megoldani a honlapot, akkor vannak ingyenes honlapok is, vagy bérelhető webshopok. Nyilván itt nagyon kötve lesz a kezünk, de egy kezdő vállalkozó esetében ez nagyszerű megoldás lehet.
Céges weboldal készítés során mérlegeljük azt, hogy mire van valóban szükségünk, és gyűjtsük össze azokat információkat, amelyek a megfelelő döntésünket elősegítik. Sajnos, ha nem a praktikus weboldaldesignt válasszuk ki, az bizony sok kellemetlenséget fog okozni a számunkra.
Céges weboldal készítés – Mire vigyázzunk?
Minden cég a saját termékét szeretné eladni a vásárlóinak, így érdemes kicsit a különböző fórumokon informálódni. Ha valaki piaci áron szeretne eladni neked weblapot, azt érdemes kerülni, mivel csak a gond lesz vele. Ne bízd rá a szomszéd srácra a weblapkészítést, mert sose lesz kész, vagy tele lesz hibával, és a legrosszabb esetben pedig eltűnik. Ha komolyak a szándékaid az online térben, akkor fontos, hogy egy stabil, konvertáló weblapod legyen, hiszen erre fogod felépíteni az online üzletedet.
Néha nem árt egy grafikust is bevonni a céges weboldal készítésébe, mivel sok esetben egy szabadúszó programozónak nem igazán van esztétikai érzéke, és ez akár a konverzióinkat is leronthatja. Ráadásul, ha egy brandet szeretnénk kialakítani, akkor elengedhetetlen a grafikus közreműködése.
Sose szubjektíven ítéljük meg a webdesignt, mivel nem biztos, hogy az a jó, ami nekünk tetszik. Sőt, néha az a legjobb megoldás egy céges weboldal készítés során, ha letesztelünk egy landing oldalt, majd a következő hónapban pedig egy másikat tesztelünk, és megnézzük az eredményeket.
Mérőkódok
Ma már szinte minden online eredményt mérhetünk, és a bejövő információk alapján hozhatjuk meg a stratégiai döntéseket. Ma már a mérőkódok elhelyezése egy weboldalba alapvető feladat. Ha ezt nem tesszük, akkor nem tudunk hatékony online marketinget folytatni, és nem tudunk kampányokat automatizálni, finomítani, remarketing listákat építeni. Ha mérőkódokat helyezünk el a weboldalunkba, akkor a Google Analytics segítségével rengeteg bejövő információt kapunk látogatóinkról. Ez abban segít minket, hogy még profibb módon “rájuk” hangoljuk a hirdetéseinket.
Például a Facebook Business-ben a látogatóinkat különböző csoportokba lehet szelektálni, és személyre szabott hirdetésekkel, ajánlatokkal lehet felhívni a figyelmüket a cégünkre.
Ha szükséged van céges honlapra és online marketingre, akkor keress bennünket bizalommal, és segítünk!