A TARTALOMMARKETING MEGHATÁROZÁSA,CÉLJA

A tartalommarketing fogalma, definíciója röviden ez lehetne: a tartalommarketing tartalmak készítését, közzétételét, megosztását jelenti, termékeink, márkánk ismertségének növelése céljából.

A tartalommarketing-tevékenység célja tehát az, hogy az hogy munkánk eredményeként potenciális vásárlókat, ügyfeleket szerezzünk. Akikből nem minden esetben lesz valódi vevő. Sokszor csak néhány látogatóként érkező ember által sikerül olyan kapcsolatokat kialakítani, melyek által tovább terjednek a tartalmaink. A tartalommarketing nem csak egy opció a blogolásra vagy a Facebook-bejegyzések publikálására, a tartalommarketing egy eszköz, amely segíti a céged növekedését. Azaz, a tartalommarketing több mint néhány blogbejegyzés és közösségi média poszt, mivel a jól felépített, megfelelően rendezett tevékenységnek hozzá kell járulni a weboldalad forgalmának növekedéséhez, a közösségi média oldalaid látogatószámának, az e-mail feliratkozóid táborának növeléséhez, és végül a nagyobb eladási arányhoz.

MIÉRT VAN SZÜKSÉG TARTALOMMARKETINGRE?

A fogyasztói igények változása a cégeket is alkalmazkodásra és változtatásra késztette. Most már más eszközökkel kellett hatniuk az emberekre, például azzal, hogy olyan tartalmat adnak nekik, ami értéket jelentett a számukra. A lényeg  az, hogy a push marketing korszakából átléptünk a pull marketing korszakába, mely nevével összhangban az eladó nem erőszakos módon akar valamit eladni a fogyasztónak, hanem a fogyasztóban késztetést ébreszt,hogy ő akarja azt. A tartalommarketing esetében azonban némileg kifinomultabb technikákat kell alkalmazni.

KÖNNYEBBÉ TESZED A FELHASZNÁLÓK SZÁMÁRA, HOGY ELÉRJENEK

Ha folyamatosan értékes tartalmat készíts az emberek számára. Minél több cikket és bejegyzést teszel közzé, minél több kulcsszót használsz, annál inkább növelheted a forgalmad, ami SEO szempontból kedvező. Amit viszont a tartalomkészítés során fontos tudatosítani, hogy a felhasználók számára értékeket, változatosságot és mennyiséget kell közvetíteni. Nem elég, ha csak a termékedet mutatod be, inkább történeteket kell gyártanod, melyeknek főszereplője ként érezheti magát az ügyfél. Be kell mutatnod számukra, hogy milyen pozitív hatásokat gyakorol az életükre a terméked vagy szolgáltatásod.

Ezeket a történeteket képekkel, videókkal, audió-anyagokkal még érdekesebbé teheted. Időnként arra is szükség van, hogy változtassunk bejegyzéseink hangnemén, például néha humorosabb, néha megosztóbb dolgokat tegyünk közzé.

Végül pedig itt a mennyiség kérdése. Az az elképzelés, miszerint minden nap közzéteszel valamiféle tartalmat, elegendő lehet. Ugyanakkor ennek alkalmazása során figyelembe kell venni az előző két pontot, vagyis értékesnek és változatosnak kell lenniük a tartalmaknak.

6 DOLOG, AMIT A CÉGVEZETŐNEK FELTÉTLENÜL TUDNIA KELL A TARTALOMMARKETINGRŐL

  1. A LEHETŐ LEGJOBB TARTALMAT KELL KÉSZÍTENI

A rendszeres közzététel nem elég, a tartalomnak jó minőségűnek kell lennie, és lehetőleg közvetlenül a célközönségedhez kell szólnia. Azért fontos ez, mert a fogyasztónak számtalan más online tartalommal kell megküzdenie a figyelemért. Kiemelkedőnek, értékesnek kell lennie, ezzel kell meggyőznöd az embereket arról, hogy a Te tartalmaiddal foglalkozzanak.

  1. A TARTALOMMARKETING NEM FELTÉTLENÜL AZ ELADÁSRÓL, INKÁBB AZ INFORMÁCIÓRÓL SZÓL

Persze egy-egy tartalom iránymutatást adhat arra, hogy az embereket valamilyen terméked vagy szolgáltatásod megrendelésére, vásárlására csábítsd, de alapvetően az értékes információk átadásáról szól, nem pedig a direkt eladásokról. Annál is inkább, mert a fogyasztók egyre bizalmatlanabbak azokkal a törekvésekkel szemben, melyekről feltételezik, hogy az eladást célozzák. Könnyen átlátnak az érzelmek kiváltására késztető, de az értékesítést célzó szövegeken. Ehelyett a felhasználóknak értékes, őket segítő tartalmakat kell  rendszeresen közvetítened, elsősorban a bizalom fokozása érdekében. Amikor pedig végül venni akarnak valamit, akkor nagy valószínűséggel a Te céged lesz az első, ami az eszükbe jut.

  1. FONTOS A SEO

A legtöbb cégtulajdonos már tudatában van annak, hogy szükség van a weboldala keresőoptimalizálására annak érdekében, hogy növelje a forgalmát és így az eladásokat. Pár éve azonban a SEO már nem működik jó minőségű, folyamatosan frissülő tartalmak nélkül. A cégeknek tehát feltétlenül szükségül van rendszeresen publikált és megosztott tartalmakra a weboldalaikon és közösségi média csatornáikon. A Google pedig egyértelműen a hosszabb és minőségi tartalmakat részesíti előnyben.

  1. A TARTALOMMARKETING BEFEKTETÉS

Rengeteg időt és energiát emészt fel, de hosszú távon mindenképpen megtérül. A tartalommarketing nem egy egyszeri tevékenység, ahogy a marketing többi formája sem. Vagyis az nem megoldás, hogy egy nekirugaszkodással elkészítünk egy komolyabb mennyiségű és minőségi tartalmat, majd várjuk az eredményeket. Ahhoz, hogy a legtöbbet kihozd belőle, azt is meg kell határoznod, hogy az pontosan miként fog illeszkedni a saját összetett marketingtervedbe, és hogyan fogod rendszeresen végezni ezt a munkát.

  1. A MEGTÉRÜLÉS SZÁMOKBAN KIFEJEZHETŐ

Sokan úgy gondolják, hogy a tartalommarketing esetén még azt is lehetetlen megbecsülni, hogy egyáltalán valaha is megtérül e. Ez azonban nem azt jelenti, hogy lehetetlen kiszámolni. A nehézséget az jelenti, hogy egy-egy tartalom önmagában még nem ad el semmit, hiszen ez csak közvetett célja, ezért szélesebb perspektívából kell tekinteni a tevékenységre. Végig kell gondolni, hogy  kidolgozott stratégiánk miként működik általában a tartalmak esetében, miként vezet végül megrendeléshez. Amikor a konverziókat számolod, akkor érdemes mellette figyelembe venni az oldallátogatások és közösségi megosztások számát is.

  1. VIZUÁLIS TARTALOMRA FELTÉTLENÜL SZÜKSÉG VAN

Miközben a cégek nagy többsége egyre jobb a szöveges tartalmak készítésében, addig a vizuális tartalmi elemeket elhanyagolják. Úgy gondolnak a képekre és videókra, mint a szöveges tartalmak kiegészítő elemeire, pedig önmagukban is van erejük. Érdemes fókuszközpontba helyezni, hogy a képekkel ellátott szöveges tartalmak 94 százalékkal több látogatást hoznak,és a vevők 67 százalékának fontos a vásárlási döntés meghozatalában, hogy milyen minőségű képekkel találják szembe magukat egy webáruházban, a vizuális tartalmak 65 százalékkal nagyobb elköteleződést eredményeznek Facebookon, a képekkel ellátott tweetek 150 százalékkal több megosztást hoznak.

Menü
Beszéljünk!