2021 marketing trendek
Milyen marketing trendek kel lehet számolni 2021-ben?
A 2020-as gazdasági válság számos céget döntött romba, amely a dominó elv szerint magával rántotta természetesen a többi cégeket is. Világszinten szűntek meg vállalkozások, megnőtt a munkanélküliség, illetve az országok gazdasági mutatója meredeken zuhanni kezdtek. A cégek nem számítottak ekkora válságra, ezért nem is tudtak rá felkészülni. Minden egy csapás szerint történt. Emberek egyik napról a másikra lettek munkanélküliek, a cégeknek be kellett zárniuk, stb. De mint mindennek, a válságnak is egyszer vége és idővel mindenki előtt kitárulkozik egy új világ új lehetőségekkel. Igen, egy új világ amely felszámolja a régi társadalmi berendezkedéseket, megváltoztatja a társadalmi elosztásokat és reményeink szerint egy jobb és környezetbarát világ megteremtésére törekszik, amely felszámolja a pazarlást és a környezetrombolást.
A válság lecsengése után az emberek gondolkozása is változik. Megváltoznak a fontossági sorrendek és mások lesznek a vásárlási szokások, megváltoznak a marketing trendek. Ehhez a gondolkozáshoz és világhoz kell hozzászabni a vállalkozásunk marketingjét. Az új világhoz kell hangolni a kommunikációnkat, marketing rendszereinket. Na de mégis hogyan?
Nézzük meg, hogy mit jósolunk 2021-re az online marketingben.
Marketing trendek 2021-ben
A marketing egyik legalapvetőbb feladata az, hogy megismerje az egyén problémáját és arra kínáljon megoldást megfelelő termékkel és kommunikációval. A másik nagyon fontos dolog, hogy a bejövő adatokat az adott cég feldolgozza és ennek alapján hozza meg stratégiai döntéseit. Azt is meg kell ismernünk, hogy milyen problémákkal fognak szembesülni az emberek. A vásárlás előtti döntéshozataloknak új fázisai lesznek. Ehhez kell nekünk is alkalmazkodni vállalkozóként.
Adatvezérelt marketing /2021 marketing trendek/
Az adatvezérelt marketing talán a legfontosabb marketing trendje lehet 2021-ben.
Ma már rengeteg mindent tudunk mérni a marketingben és ez folyamatosan fog fejlődni. Megtudjuk ismerni a vásárlók szokásait, honlapunkon való tevékenységeit, konverziók területi eloszlásait, hőtérképet alkalmazhatunk a weboldalunkon és még számos olyan lehetőség van, amelyek segítségével információkhoz juthatunk. Előtérbe kerül a Google Analytics elemzése, mivel itt számos információt tárolhatunk felhasználóink tevékenységeiről. 2021 marketing trendje az lesz, hogy a vállalkozások még jobban a bejövő adatokra fognak támaszkodni és ezek alapján fogják meghatározni a marketing irányukat. Sokkal tudatosabb és tervezhetőbb marketinget fog eredményezni.
Környezetvédelem végre teret nyerhet
A 2030-as párizsi egyezményt számos ország aláírta azért, hogy vállalja a foszilis károsanyagok csökkentését. Erre nagyjából 10 évünk van, így valószínűleg nagy változások jönnek. A környezetvédelem hatására át fognak rendeződni a piacok (bár ez a koronavírus időszakán is megtörtént), új innovációk kerülnek az előtérbe, melyekhez más marketing kommunikáció szükséges. A marketing kommunikáció az egészségre és a környezettudatosságra fog építeni. Teret nyernek a home office-t elősegítő rendszerek, termékek, illetve a környezetkímélő közlekedések. A megújuló energiát előállító termékek hatalmas teret fognak nyerni a következő években. A marketing feladata pedig az, hogy a megfelelő kommunikációkkal eljutassa a fontos üzeneteket a vásárlóknak.
Webáruházak előtérben /2021 marketing trendek/
A 2020-as kijárási tilalom és korlátozás megtanította a cégeket arra, hogy nagyon fontos az online jelenlét. Mivel a jövőben várható hasonló korlátozás, ezért fontos, hogy online erősödni tudjanak a cégek. Ma már rengeteg ember online vásárol, így érdemes sok esetben webáruház nyitásában gondolkozni. (sőt drop shipping webáruház ma nagyon divatos) Egy webáruház fenntartása sokkal olcsóbb, mint egy fizikai boltét. Főként az online marketingünkbe kell fektetni és az adatok feldolgozásaiba. Webáruházon keresztül egészségügyileg a vásárló biztonságosan tud vásárolni, ami fontos szerepet játszik manapság a vásárlási döntés során.
Marketing rendszerek fejlődése
A marketing folyamatosan fejlődik, amely ma már követhetetlenné vált. Nem is kell mindent tudni, hanem elég azokat a rendszereket alkalmaznunk és fejlesztetnünk amelyekkel folyamatosan növelhetjük konverzióink számát. A bevált Google Adwords kampányokat vagy a Facebook kampányokat érdemes folytatni, de érdemes keresni új lehetőségeket is. Egyre nagyobb teret nyernek a videós kampányok, amelyet érdemes egyre profibb szintre csiszolni. Mi a SEO-t tartjuk az egyik legfontosabbnak, mivel a seo esetében nem vagyunk kiszolgáltatva külsős cégeknek. (ha pl. letiltják a Facebookos kampányainkat, akkor igencsak sarokba vagyunk szorítva) Érdemes közösségeket építeni, márkát építeni és minden olyan lehetőséget kiaknázni amely előrébb viszi vállalkozásunkat.
A Youtube kampányokban is nagyszerű lehetőségek vannak vagy mostanában a TikTok-ot is érdemes felhasználni marketing céljainkhoz.
Igazából a kreativitásunk és a megfelelő felsimerésünk fog segíteni abban, hogy mire van szükségünk és hogyan alkalmazzuk.
Bizalom építés
Az online jelenlét esetében fontos, hogy folyamatosan 2021-ben is építsük a bizalmat. Erre nagyszerű a Facebook vagy az Instagram platformjai. Érdemes rendezvényekre is eljárni, ahol emberi kapcsolatainkat építhetjük folyamatosan.
Új hirdetési platformok
Számos olyan platform létezik amelyeket érdemes kipróbálni, beépíteni marketing rendszerünkbe. A jövőben is fognak megjelenni újak, ezért érdemes ezeket is számításba venni.