Zene népszerűsítése youtube-on?
Hogyan népszerűsítsük zenekarunkat vagy produkciónkat? Zeneszámok népszerűsítése előadóknak vagy zenekaroknak youtube-on.
Szinte minden zenekar és előadó számára az egyik legfontosabb cél az, hogy megismerjék alkotásaikat, és elismerjék őket. Ma már számos olyan marketing eszköz létezik, amellyel népszerűsíteni tudjuk a dalainkat, produkcióinkat. Az egyik leghatékonyabb ilyen eszköz a youtube, amely segítségével sok ember számára tehetjük elérhetővé zenei műveinket.
Viszont azt, hogy hogyan érdemes erre a célra használni a youtube-ot, arról sajnos már kevesebb információ van. Azt valószínűleg már te is tapasztaltad, hogy feltetted a zenédet a youtube-ra, és pár százas, max. ezres megtekintésnél nem ugrott feljebb a nézettségi számláló. Ennek egyetlenegy oka van kezdő zenekaroknál: nem hirdetted meg a videódat a youtube-on. Na de essen néhány szó rólam, mielőtt belevágnék a témába.
Miért érdemes rám hallgatnod?
Én is zeneszerző vagyok, de emellett a főállásom 2014 óta az online marketing. Az évek alatt számos céggel dolgoztam már együtt. A munkám során több youtube-os videót is sikerrel népszerűsítettem. Mint zeneszerző és marketinges, úgy éreztem, hogy érdemes egy cikket arról írnom, hogy hogyan tudjuk a youtube segítségével zenekarunkat vagy szerzeményeinket népszerűsíteni.
Teljesen mindegy, hogy reklámfilm, promó anyag vagy zeneszám népszerűsítése a cél, mivel a technikai alapja mindnek ugyanaz. A cikk alján találni fogsz egy zenei hirdetési csomagot, amelyet ha megrendelsz, akkor a produkciód rengeteg emberhez tud majd elérni.
Viszont mielőtt még bármit is csinálnál, védesd le a produkcióidat az Artisjus-nál, hiszen enélkül könnyen ellophatják az ötleteidet.
Akkor vágjunk bele!
Zenei videó- és hangminőség
Minden sikeres zenei produkció alapja az, hogy jó minőségű videót kell feltöltened a youtube csatornádra, ráadásul mindezt megfelelő hangminőségben (Ha még nincs youtube csatornád, akkor regisztrálj a youtube-ra). Hogyha nem rendelkezel videóval, csak hanganyaggal (pl. mp3), akkor azt is fel tudod tölteni, viszont akkor az mp3 fájlból videó fájlt kell létrehoznod.
Ennek annyi a technikája, hogy készítened kell egy olyan képet (pl. Photoshop-ban), amely arculatában kapcsolódik a produkciódhoz, majd előhívod ezt a weboldalt: https://www.kapwing.com/. Ez fog abban segíteni, hogy a zenéd és a képed együttesen videó file-ként jöjjön létre (magyarán egy álló kép alatt fog menni a zenéd, ami már videó formátumú lesz, és így fel is tudod tölteni a youtube-ra). Nem nehéz használni a kapwing oldalát, remélem, nem fogsz elveszni benne. Ha pedig már rendelkezel videóval is, akkor simán feltöltheted a produkciódat a youtube-ra, és indulhat a zene népszerűsítése.
Hogyan növelheted a nézettségedet a youtube-on?
Nagyon fontos tudnod, hogy egy jó dal nem lesz egyenlő a magas nézettséggel. Hiába költesz sok pénzt videóklipekre vagy stúdiózásra, ha nem találnak meg az emberek. Biztosan láttál már olyat, hogy egy magyar “sláger” több milliós nézettséget generált a youtube-on. De ez nem más, csupán játék a számokkal.
A magas nézettség sokszor nincs összefüggésben azzal, hogy valami népszerű. Ezt hamarosan bebizonyítom neked. Egy gyenge és ismeretlen produkcióval is könnyen elérhető akár egy több százezres youtube megtekintés. Egy külső szemlélőnek, aki csak a számokat látja, annak ez nagyon becsapós lehet. Nem ez a lényeg!
Akkor tudsz sikeres lenni a zenekaroddal vagy a produkcióddal a youtube-on, ha egy olyan zenei videót töltesz fel, amire az emberek felkapják a fejüket, és ezt a produkciót minél több emberhez (vagyis a célközönségedhez) juttatod el, azaz népszerűsíted. Arra, hogy népszerűsítsd a zenédet vagy produkciódat, több megoldás létezik. Vannak fizetős megoldások, mely segítségével viszonylag olcsón nagy tömegeket érhetsz el, illetve vannak az ingyenes megoldások. Az ingyenes megoldások sajnos messze nem olyan hatékonyak, mint a fizetősek.
Zene népszerűsítése 0 Ft-ból!
Nem hiszem, hogy nagy titkot árulok el azzal, hogy ha a youtube-os zenédet megosztod a Facebookon vagy különböző közösségi oldalakon, akkor az nézettséget fog generálni. Ha egy kicsit jobb átkattintásra vágysz, akkor érdemes a videód boritóképét figyelemfelkeltőre elkészíteni (pl. Photoshop-ban), vagy a feltöltött videó címét ügyesen megírni. Például olyan címet adsz a videónak, ami kíváncsivá teszi a felhasználót, és rákattint.
Tedd fel minél több helyre a videód elérhetőségét, mert az folyamatosan megtekintéseket fog neked eredményezni. Fontos, hogy a youtube fiókodat is optimalizáld a Youtube Studio-ban, mivel a Youtube algoritmusai így tudnak majd megfelelően dolgozni.
Mindenképpen használj kulcsszavakat, mert így tudod majd megtalálni a célközönségedet. Fontos tudnod, hogy a Youtube így működik: ha értékesnek találja a tartalmadat, akkor egyre több felhasználónak fogja megjeleníti. Az, hogy mitől lesz értékes egy produkció, például függ attól, hogy hányan nézték végig a videódat, hányan kattintottak az organikus találataidra, stb.
Viszont azt is tudnod kell, hogy a nagy nézettségeket nem így generálják!
Figyeld meg a grafikont!
Csináltam egy Youtube képernyőmentést (screenshot-ot), ahol láthatod, hogy június 23-án “Hirdetés a Youtube szolgáltatásban” köszönhetően 308-an nézték meg az adott zenei videót. Azt is látni, hogy jóval kiemelkedőbb így a nézettség, mint ha nem hirdetnél a Youtube-on. És ez csak egy nap nézettsége!
A napi nézettség több ezerre is emelhető naponta, amely abban segít, hogy sokkal, de sokkal többen megismerjenek!
Az, hogy mennyi a napi nézettséged, összefügg azzal, hogy mennyit költesz hirdetésekre.
Tegyünk a számok mellé költséget is, hogy lásd!
A fenti ábrán látható, hogy 308 db nézettséget generált a youtube, amelynek a költsége kb. 1000 Ft volt (vagyis kb. 3,2 Ft/megtekintés). Ezek az összegek nem fixek, némileg változhatnak, de az kijelenthető, hogy egy néző megszerzése 3 Ft körül mozog (2020-as adat).
Akkor ebből gyorsan ki is számolható, hogy 10.000 db megtekintést kb. 30.000 Ft-ból lehet kihozni. Ez a szám akár napok alatt is elérhető, és így gyorsan el tudsz jutni a nézőközönségedhez.
Azt is te döntöd el, hogy naponta hány forintot szeretnél költeni a nézettségre. Ha egy zenekar havonta 15.000 Ft-ot áldoz a megtekintésekre, akkor az havonta nagyjából +5000 db megtekintést jelent a youtube-on.
Mint látod, igazán így tudod népszerűsíteni a zenei produkcióidat!
De ez még nem minden!
A zenei hirdetéseidet előre beállított célközönségnek is megjelenítheted. Ebben az esetben azt is meghatározhatod, hogy KIKNEK JELENJEN MEG a zenei hirdetésed.
Ez a következőképpen működik:
Tegyük fel, hogy a legújabb rapzenédet szeretnéd népszerűsíteni. Ebben az esetben meghatározhatod, hogy KIKNEK JELENJEN MEG a zenei hirdetésed, tehát pl. 25 év alatti, rapzenét kedvelőknek, akik Curtist, Dopemant, stb. előadókat hallgatnak.
Ha metálzenét csináltok, akkor pedig olyan embereknek tudod megjeleníteni a zenéidet, akik metált hallgatnak, stb.
A lényeg, hogy konkrétan a célközönségednek hirdetsz!
Nem rossz, ugye?
Ha jó az, amit csinálsz vagy csináltok az együtteseddel, akkor könnyen szerezhettek feliratkozókat a youtube csatornátokra, amely azért is szuper, mert ha a jövőben megosztasz valamit a youtube-on, akkor a feliratkozók automatikusan látni fogják a tartalmadat.
Mint látod, a youtube hirdetések nagyon sokat segítenek abban, hogy GYORSAN eljuthass a célközönségedhez.
Ha szeretnéd népszerűsíteni a produkciódat, akkor itt van neked egy tök jó videós oktatócsomag!
Vedd a kezedbe a marketingedet!
Ha minél több emberhez szeretnél elérni, akkor Youtube-os hirdetésekre lesz szükséged, amelyek népszerűsíteni fognak. Ehhez pedig hirdetéseket kell létrehozni, és felépíteni.
Hatalmas közönséget érhetsz el néhány óra alatt! Fontos tudnod, hogy ezek fizetős hirdetések, viszont nagyon sok lehetőség van benne. Hirdethetsz konkrétan a célközönségednek.
Tanuld meg a rendszert használni és te is fogsz tudni létrehozni hirdetéseket. Nem kell másokra várni vagy másnak állandóan ezért fizetni. Rendeld meg az oktatóanyagot és előre: YOUTUBE OKTATÓANYAG