Facebook hirdetések kezelése – Hogyan történik?

Ahhoz, hogy a Facebook hirdetéseink sikeresen célba érjenek és konvertáljanak, megfelelően kell felépítenünk a marketing-stratégiánkat, és folyamatosan kezelnünk kell a hirdetéseinket. A Facebook hirdetések kezelése során fontos, hogy elsajátítsuk a Facebook által kínált technikai lehetőségeket, viszont ez még nem fogja garantálni a sikerünket. Ahhoz, hogy a Facebook-os kampányaink ütőképesek legyenek, egy kicsit mélyebbre kell ásnunk.

Ha szeretnéd, hogy mi építsük fel és kezeljük Facebook-os és Instagram-os hirdetéseidet, akkor tekintsd meg az árainkat.

FACEBOOK HIRDETÉS KEZELÉS ÁRAK ITT!!  

 

Általános tévhit a vállalkozók fejében

Még mielőtt mélyebben belemennénk a témába, először is nagyon fontos, hogy tisztába tegyünk néhány kifejezést, mivel könnyen lehet, hogy egy-egy szakszó vagy titulus más értelmezést nyer bizonyos vállalkozók fejében.

A Facebook-os hirdetéskezelő és Facebook-os oldalkezelő sokszor nem ugyanazt jelenti. A Facebook-os bejegyzések kiemelése sem feltétlen egyenlő a Facebook-os hirdetésekkel (csak részben). Fontos, hogy ezeket a fogalmakat tisztázzuk, mielőtt tovább mennénk.

Szóval,

Facebook-os hirdetéskezelő

A Facebook-os hirdetéskezelő feladata, hogy az adott vállalkozás alapvető hirdetési kampányait a Facebook Business-ben felépítse, a partner weboldalán elhelyezze a mérőkódokat, kövesse a bejövő statisztikákat, és ennek tudatában növelje a hirdetések hatékonyságát, célközönségeket és hirdetéseket teszteljen, megírja a hirdetési szövegeket, valamint elkészítse a hirdetési kreatívokat is. Dióhéjban: hónapról hónapra kezeli az adott vállalkozás Facebook-os hirdetéseit. Előfordul, hogy a hirdetéskezelő emeli ki a posztjainkat is (viszont itt meg kell jegyeznünk, hogy egy poszt kiemelése nem egyenlő a poszt megírásával). Fontos, hogy a hirdetéskezelőnek legyen marketing szemlélete és tapasztalata is, és tudatosan építse a hirdetési kampányainkat.

Ha marketing ügynökséggel dolgozunk, akkor a munkafolyamatokat természetesen érdemes a szerződésben rögzíteni.

Facebook-os oldalkezelő

A Facebook-os oldalkezelő feladata az, hogy tartalmakat írjon, posztoljon, és ütemezzen. Emellett válaszolhat a bejövő kérdésekre, kreatívokat készíthet, játékokat indíthat, Facebook-os csoportokban kérdőívet tehet közzé, stb. Előfordulhat az is, hogy a bejegyzések kiemelését is rá bízzák. Nagyobb cégeknél több Facebook-os oldalkezelő dolgozik az adott vállalkozás Facebook-os oldalán. A Facebook Business-ben nagyszerűen ki lehet osztani ehhez a jogosultságokat. Fontos, hogy a Facebook-os oldalkezelő mindig egyeztessen az adott cégvezetővel vagy a marketingosztállyal.

Bejegyzés kiemelése

A Facebook hirdetések kezelése során az egyik leggyorsabb hirdetési lehetőségünk a bejegyzés kiemelése. A bejegyzés kiemelésének lényege az, hogy posztolunk egy tartalmat a céges vagy a privát Facebook oldalunkra, majd ezt pénzért meghirdetjük (azaz kiemeljük). Erre azért van szükség, mert ha nem emeljük ki a posztunkat, akkor hiába van több 10 ezer likeolónk, csak néhány százalék fogja látni a bejegyzésünket. A bejegyzés kiemelés szólhat új embereknek is, azaz megjeleníthetjük a posztjainkat olyan felhasználóknak is, akik még nem követik az oldalunkat. A bejegyzés kiemelés nagyszerű arra, hogy azonnali hirdetéseket hozzunk létre, és juttassunk el a célközönségünknek. A hátránya viszont az, hogy nem olyan jól mérhető, mint a Facebook-os hirdetés.

Facebook hirdetés

A Facebook-os hirdetést az FB Business-ből indítjuk, és jóval összetettebb a felépítése, mint a bejegyzés kiemelésnek. Facebook hirdetés kezelése során úgy kell felépíteni az alap hirdetéseinket, hogy hosszabb távon profitábilisak legyenek, és egy meghatározott marketing-stratégia alapján működjenek. A FB hirdetéseket nagyszerűen lehet mérni, követni, és a bejövő statisztikákból konklúziókat levonni.

 

Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeink vannak, amikor Facebook-os hirdetéseket építünk!

A stratégia a legfontosabb

Facebook hirdetés kezelése során az elsődleges, hogy megtervezzük a stratégiát. Ez minden cégnél egyedi tervezést igényel, azaz nem húzható rá egy általános sablon egy cégre. Az, hogy a Facebook-ot mint marketingeszközt hogyan építed be a stratégiádba, mindig egyén függő.

Viszont egy dolog fix. Meg kell határozni azt, hogy mit szeretnénk elérni, és ennek függvényében kell kialakítanunk a stratégiát.

Nézzük meg egy példán keresztül, hogy ez hogyan néz ki!

Példa:

Személyi edzőként sajnos home office-ban kell dolgoznunk. Nézzük meg, hogy hogyan tudunk új ügyfeleket szerezni a heti 3 csoportos edzésünkhöz?

Mi lesz a marketing-stratégiánk személyi edzőként?

Amikor marketing-stratégiát alakítunk ki, akkor fontos, hogy bevonjunk egy olyan online marketing tanácsadót, aki segít felépíteni a rendszerünket, és tisztában van a legfrissebb technikai lehetőségeinkkel. Aztán ezt a felépített rendszerünket majd a Facebook hirdetéskezelőnk közreműködésével tudjuk továbbfejleszteni.

Nézzük meg, hogy milyen marketing-stratégiát tudunk kialakítani egy személyi edzőnek (Nem konkrét stratégiát fogunk most leírni, csak a lényeget, hogy értsd). Hangsúlyozom, hogy nincs minden kőbe vésve, csupán a képzeletünk szabhat határt a dolognak. A marketing-stratégia mindig cégre szabott.

FACEBOOK HIRDETÉS KEZELÉS ÁRAK ITT!!  

 

 

Mire van szüksége egy személyi edzőnek ahhoz, hogy új ügyfelei legyenek?

  1. Hatékony weboldalra.
  2. Meg kell találni a célközönségét.
  3. Fel kell hívnia a megtalált célközönség figyelmét.
  4. Bizalmat kell építenie.
  5. Személyes márkát építhet.
  6. El kell adnia a szolgáltatását.
  7. Növelni kell a vásárlói elégedettséget, hogy terjedjen a híre.

 

Most pedig nézzük meg, hogy hol jöhet képbe a Facebook, mint marketingeszköz, és mit kell csinálnia a Facebook hirdetéskezelőnek ahhoz, hogy a személyi edző elérje a célját.

Ugye fentebb említettük, hogy az online marketing tanácsadó feladata az, hogy az egész marketingrendszert felépítse, és a Facebook hirdetéskezelő feladata pedig az, hogy menedzselje a hirdetési feladatokat.

Facebook hirdetéskezelő feladata

Az első és legfontosabb, hogy a Facebook-os hirdetéskezelő beüzemeli a Facebook Business-ünket, és elhelyezi a weboldalunkra a mérőkódokat. Ezután különböző célközönségeket hoz létre a Facebook Business-ben. Hozzunk létre most mi is néhány ilyen célközönséget a személyi edző számára!

Férfi Célközönség

Budapesten élő, 16-25 év közötti férfiak, akik érdeklődnek a fitness edzések iránt, szeretnek sportolni, nincs gyerekük, nincs feleségük (azaz lesz idejük otthon edzeni). Ha speciális edzést szeretnénk tartani, mint például a jóga, akkor természetesen bevesszük a jógát kedvelőket is.

Női Célközönség

Budapesten élő, 16-25 év közötti nők, akik érdeklődnek a fitness edzések iránt, szeretnek sportolni, nincs gyerekük, nincs férjük (azaz lesz idejük otthon edzeni). Ha speciális edzést szeretnénk tartani, mint például a jóga, akkor természetesen bevesszük a jógát kedvelőket is.

Kismama Célközönség

Budapesten élő, 20-35 év közötti nők, 1-3 éves gyerekük van, fontos számukra az egészséges étkezés, szeretnének fogyni. Ha speciális edzést szeretnénk tartani, mint például a jóga, akkor természetesen bevesszük a jógát kedvelőket is.

 

Mint látod, három különböző célcsoportot vettünk célba. Természetesen létrehozhatunk még célközönséget, de indulásnak most ez elég.

Miután létrehoztuk a célközönséget, a Facebook hirdetéskezelés során a következő munkapontunk az, hogy minden célközönséghez hirdetési kreatívokat, mérőkódokat, hirdetési szövegeket rendeljünk. A mérőkódok azért elengedhetetlenek, mivel így fogjuk tudni mérni a hirdetéskezelő által a hirdetéseink hatékonyságát.

A férfi célközönséghez olyan kreatívokat készítünk (használjuk a Facebook dinamikus hirdetéseket), amelyek a férfiakat szólítják meg. Használjunk olyan képeket, hirdetési szöveget, főcímeket, amelyekre rákaphatnak. Ismernünk kell a célközönségeinket, és azt is, hogy mivel lehet őket megszólítani.

Természetesen a női célközönségünkhöz és a kismama célközönségünkhöz is használjunk olyan képeket és szövegeket, amelyek megszólítják, megérintik őket.

Néhány ötlet:

Hirdetéseinkben hangsúlyozhatjuk, hogy a home office alatt a kevés mozgás miatt sok kilót fel lehet szedni, de itt ez a kényelmes Home Office-training, ami leszámol a súlyfelesleggel. Hangsúlyozhatjuk a kényelmet, hogy nem kell sehova se menni, vagy így legalább nem kell BKV-ra szállnunk, amivel elmegy napi 1-2 óra. Igazából ismerni kell a célközönségünk problémáját, és arra kell megoldást kínálnunk.

A Facebook hirdetéskezelő feladata ezután, hogy beállítsa a költségkereteket, a földrajzi megjelenéseket, a liciteket, remarketingeket, stb. Miután elkészítettük az alapokat, indulhatnak Facebook hirdetéseink.

 

De máshogyan is be lehet építeni a Facebook hirdetéseinket a marketingünkbe. Sok lehetőség van. Itt egy másik példa.

 

 

FACEBOOK HIRDETÉS KEZELÉS ÁRAK ITT!!  

 

 

Elektromos rollereket forgalmazó cég vagyunk

 

Mire van szüksége a forgalmazónak, hogy új ügyfelei legyenek?

  1. Nagyszerű webshopra, amely optimalizálva van, és ügyesen van felépítve
  2. A célközönség elérésére.
  3. Értékesítési tölcsérre (hírlevélmarketing például)

Az első és a harmadik pont kidolgozása inkább az online marketing tanácsadó feladata, nem pedig a Facebook kampánykezelőé. Itt a Facebook-ot arra érdemes használni, hogy egy olyan landing oldalra tereljük a látogatóinkat (célközönségünket), ahol fel tudjuk iratkoztatni őket a hírlevelünkre. Egyszóval a Facebook segítségével érdeklődőket szerezhetünk, akiknek majd hírlevélmarketing segítségével el tudjuk adni a termékünket. Cél lehet még az is, hogy Facebook-os csoportba tereljük ezeket a felhasználókat, és ott folyamatos tartalom mellett meggyőzzük őket, hogy vásároljanak tőlünk elektromos rollert.

Milyen célközönségeket hozzunk létre Facebook hirdetéseinkhez?

Természetesen az is a Facebook hirdetéskezelő feladata lesz, hogy létrehozza a célközönségeinket. Facebook hirdetések kezelése során érdemes itt is legalább 3 célközönséget létrehozni, majd folyamatosan bővíteni vagy szűkíteni a kört.

Nézzük meg, hogy hogyan válasszunk célközönséget.

Kik használhatnak elektromos rollert?

  • Nagyvárosban élő emberek (pl. Budapest, Debrecen, Szeged, stb.)
  • Férfiak és nők
  • 18-45 év közöttiek
  • Akiknek van munkájuk
  • Akiknek fontos a környezetvédelem
  • Akik NEM biciklivel járnak (ez hasznos kizárás lehet). Érdemes kizárni a biciklis érdeklődési körű embereket.
  • Akik NEM érdeklődnek az autós dolgok iránt (természetesen rollerezhet az is, akinek van autója, de érdemes tesztelgetni ezeket a dolgokat)

Fontos, hogy a kizárások azért nagyon hasznosak, mert így tudjuk majd pontosabban meghatározni a célközönségünket.

Itt is, mint a személyi edzős projektnél, érdemes külön Női és Férfi célközönséget létrehozni, és az adott nemre hangolni a reklámjaink kreatívjait, szövegeit. Az a lényeg, hogy a célközönség tudjon azonosulni a hirdetéssel. Érdemes a hirdetéseinkben kiemelni az elektromos roller előnyeit például az autózással szemben. Igazából a fantáziánkra van bízva minden.

 

 

 

FACEBOOK HIRDETÉS KEZELÉS ÁRAK ITT!!  

 

Facebook hirdetések kezelése élesben

Amikor elindulnak a Facebook-os hirdetések, akkor számos dolgot kell csinálnia a hirdetéskezelőnek. Nézzük meg ezeket pontosan!

Hirdetések tiltása

Az egyik legkellemetlenebb pont a Facebook hirdetések letiltása. Számos olyan eset van, amikor a Facebook blokkolja a hirdetéseinket, sőt a legrosszabb esetben felfüggeszti a fiókunkat. Ha a hirdetéseinket letiltja a Facebook, akkor a hirdetéskezelőnek meg kell néznie azt, hogy a Facebook miért tiltotta le a reklámokat, és ha erre rájön, akkor úgy kell módosítani a hirdetéseket, hogy azok megfeleljenek a Facebook szabályainak. Az is előfordulhat, hogy az egész fiókot felfüggeszti a Facebook. Ennek kivizsgálása már nem a hirdetéskezelőre vonatkozik, hanem a Facebook-os oldal tulajdonosára. Természetesen, ha a Facebook hirdetéskezelő együttműködő, akkor segíteni fog az oldaltulajdonosnak.

Hatékonyság növelése

A Facebook hirdetések kezelése során a hirdetéskezelő legfontosabb dolga az, hogy hatékonyabbá tegye a vállalkozás futó hirdetéseit. Mint minden hatékony online marketing alapja, itt is érvényes az a szabály, hogy mérni kell az adatokat.

Egy Facebook hirdetéskezelő a tapasztalatai mellett mindig a bejövő adatokra támaszkodik, és ez alapján hangolja a Facebook-os hirdetéseinket. A Facebook Pixel segítségével számos olyan információt kapunk látogatóinkról vagy a hirdetéseink teljesítményéről, amely hasznos lesz a számunkra (Hasonlóan működik az Adwords kampánykezelés is). Nézzünk meg néhány példát arra vonatkozóan, hogy konkrétan mit csinál egy Facebook hirdetéskezelő!

 

Hirdetések átkattintási arányának növelése

Ahhoz, hogy hatékony hirdetéseink legyenek, folyamatosan figyelnünk kell a hirdetéseink teljesítményét a Facebook Business-ben. Számos olyan mérőszám létezik, amely segítségével javíthatunk az eredményeinken. Ha alacsonyak az átkattintási arányaink, akkor az azt jelenti, hogy vagy rossz célközönségnek hirdetünk vagy a hirdetéseink nem eléggé figyelemfelkeltőek.

Ahhoz, hogy ezeket a mérőszámokat javítsuk, érdemes új célközönségeket létrehozni a Facebook-ban, illetve új kreatívokat, szövegeket gyártani. Viszont fontos megjegyezni, hogy a jó átkattintási arány nem jár feltétlen a konverziók növekedésével. Ennek a magyarázata az, hogy hiába van hatékony hirdetésünk, ha a weboldalunk nem megfelelő arra, hogy konvertáljunk. Például nem lehet megfelelően navigálni rajta, vagy drágák a termékeink, stb. A hirdetések átkattintási arányának növelése természetesen a Facebook hirdetéskezelőnek a feladata. Ezenkívül, ha jobbak az átkattintási arányaink, akkor a hirdetéseink is olcsóbbak lesznek, stb.

 

FACEBOOK HIRDETÉS KEZELÉS ÁRAK ITT!!  

 

Célközönségek tesztelése

Nagyon fontos, hogy ne csak egy vagy kettő célközönséggel dolgozzunk, hanem minél többet teszteljünk, illetve a különböző termékekhez társítsuk hozzá a közönséget. Természetesen a Facebook algoritmusai is segítenek, hogy minél jobb konverziós arányt érjünk el. Az, hogy mitől jó egy célközönség, a konverziós arányban fog megmutatkozni. Hogyha magasabb konverziós arányt tudunk elérni egy új célközönséggel, akkor elmondhatjuk, hogy fejlődtek a hirdetéseink.

Nagyon fontos az is, hogy futtassuk ki a kampányainkat, azaz ne csak pár napig teszteljünk egy célközönséget, hanem legalább néhány hétig. Külső tényezők is befolyásolhatják az eredményeinket, ezért ezeket is vegyük számításba (pl. uborkaszezon, válság, stb.). Akár egyszerre is futtathatjuk a hirdetéseinket, amely nagyszerű módszer arra, hogy összehasonlítsuk a végeredményt.

Célfolyamatok

Az egyik legfontosabb segítő eszköz egy Facebook kampánykezelő számára a Google Analytics. A Google Analytics-ből rengeteg olyan információ nyerhető ki, amely segíti egy kampánykezelő munkáját. Minden Google Ads kezelés alapja is ez.

Konverziók

A legfontosabb elem a Facebook kampánykezelés során: A konverziómérés! Minden kampány hangolásához szükséges, hogy mérjük a konverzióinkat, mivel ez alapján fogjuk látni, hogy egy Facebook-os kampány hatékony-e vagy csak pénzpazarlás. A konverziómérés segítségével tudja a Facebook megjegyezni, hogy kiknek érdemes a hirdetéseinket megjeleníteni. Mivel a háttérben igen fejlett algoritmusok dolgoznak, így sok mindent érdemes automatizálnunk. A kampánykezelőnek figyelnie kell a konverziók arányát, és ennek tudatában kell folyamatosan csiszolnia a reklámokat. Ha nem mérjük az eredményeinket, akkor nagyon megnehezítjük a dolgunkat.

Földrajzi csoportosítások

Ha webáruházunk van, és országosan hirdetjük a termékeinket, akkor annak jóval nagyobb költsége lesz, mivel el kell osztani országosan a reklámbüdzsénket. A Google Analytics segítségével visszakereshető, hogy melyik megyében vagy városban hányan konvertáltak, illetve milyen konverziós arányokat produkáltunk. Innentől pedig könnyű dolgunk lesz, mivel látni fogjuk, hogy mely megyékben vagy városokban vásárolják inkább a termékeinket, illetve azokat is látjuk, ahol kevésbé. Nyilván azokban a megyékben fogunk erősebben hirdetni, ahol többen vásárolnak, és onnan pedig forrást fogunk elvonni, ahol kevesebben.

 

Természetesen a Facebook hirdetések kezelése során számos olyan beállítást és hangolást végezhetünk, amelyekkel hatékonyabbá tudjuk tenni marketingünket, viszont sajnos mindenre lehetetlen kitérni. Reméljük, ez a cikkünk segített neked abban, hogy jobban beleláss egy Facebook hirdetéskezelő munkájába.

Sikeres vállalkozást kívánunk!

 

 

Menü
Beszéljünk!