Étterem marketing – A világ igencsak gyorsan változik, ezért minden vállalkozásnak ki kell aknáznia azokat az online lehetőségeket, amelyek segítségével megnövelhetik ügyfeleik, vendégeik számát. Érdemes figyelni a legújabb trendeket és alkalmazni vállalkozásunkban. Így van ez az éttermekkel kapcsolatosan is. Az éttermeknek ma már nemcsak kiváló ételeket kell kínálniuk, hanem hatékony marketing stratégiákat-, megfelelő kommunikációt kell alkalmazniuk online felületeiken, illetve ügyesen kell használni a különböző social media felületeket azért, hogy felkeltsék a vágyat az emberekben, hogy ellátogassanak az éttermükbe. Vonzóvá kell tenni önmagukat és meg kell találniuk a célközönségüket. Ebben a cikkben áttekintjük, hogyan érdemes egy étteremnek marketing stratégiát kialakítani, milyen eszközöket érdemes használnia, hogyan és kiknek kommunikáljon, mire figyeljen egy weboldal kialakításánál és további ötleteket is ajánlunk.
TIKTOK INFLUENCER MARKETING
Manapság a legjobb elérhetőséget a TikTok biztosítja és erősen ajánljuk, hogy az éttermek, bisztrók, stb. maximálisan kihasználják. Kell egy jó TikTok marketinges csapat, aki olyan minőségi videót készít el, amely felkelti az emberek figyelmét. Általában a humoros tartalom talál be a legjobban az embereknek, de ügyeljünk arra, hogy ne válljunk komolytalanná. Nagyon fontos, hogy a videóinkat promótáljuk, azaz hirdessük, hogy minél több emberhez eljusson az üzenetünk.
Étterem marketing ötletek: Kép és videó használata
Az egyik legjobb étterem marketing eszköz, hogy ha a közösségi oldalainkra jó minőségű étel képeit feltöltjük és a képekhez ügyes szövegeket írunk, amely jókedvre deríti az embereket vagy meghozza a kedvüket, hogy ellátogassanak hozzánk. Fontos, hogy vidámságot közvetítsünk, hogy hiszen, “Mi egy vidám csapat vagyunk.” Ne legyünk sablonosak vagy unalmasak, ne vegyük félvállról a posztolást, hanem az olvasó érezze, hogy minőséget és pozitívitást képviselünk. A Weboldalunkra is töltsünk fel minden ételhez fotót, mert ez tovább növeli a kedvet a vendégben, hogy ellátogasson hozzánk.
Jó éttermi marketing ötlet, hogy ha életérzéseket, pillanatokat is közzéteszünk, mivel ez is bevonzza érzelmileg az érdeklődőket. Ha azt látják, hogy nálunk sok ember megfordul, akkor valószínűleg nem lehet egy rossz hely.( Mert ahol sokan vannak, ott tudnak valamit.) Minden egyes posztodat ahol kép is megjelenik hashtaggeld. Például ha megosztasz egy ételt, akkor a kísérő poszt szöveged végéhez tedd ki ezeket: #etterem #budapestietterem #lazactatár #rendezveny. Ez azért fontos, mert, hogy ha valaki rákeres az Instagrammon, hogy lazactatár, akkor megtaláljon bennünket.
Ha büszkék vagyunk az éttermünkre, akkor töltsünk fel a weboldalunkra, közösségi oldalainkra videós tartalmakat, ahol bemutatjuk éttermünk minden szegletét, akár a konyhát is. Lépjük meg ezeket is bátran, mivel ezzel is erősítjük a vendégben a bizalmat, hogy “Nálunk bizony a konyhában is tisztaság van”.
Videós tartalmak esetében használjuk a TikTokot, mivel a legjobb elérhetősége most annak van. Ha esetleg Facebookon vagy Instagrammon használnánk videós tartalmakat, akkor bejegyzés kiemelésével és megfelelő célzással hirdessük a tartalmunkat.
Étterem marketing ötletek: Legyen vonzó weboldalad és hirdesd
Ne gondoljuk azt, hogy elég egy Facebookos és egy Instagrammos oldal és ezzel meg is volnánk. Sokan feleslegesnek tartják a weboldalt egy étterem számára, pedig az emberek nagy része a Google keresőjében tájékozódik, és ha nincs weboldalad, akkor a Google-n nem fognak megtalálni. Ez pedig nagy luxus lenne.
A weboldaladat úgy érdemes kialakítani, hogy könnyen navigálható legyen és ne tartalmazzon sok olyan “effektet”, amely lelassítja a weboldalt. A weboldalad gyorsaságát itt tudod ellenőrízni: https://gtmetrix.com/
A képek színvonala is nagyon fontos, illetve a könnyen elérhető étlap. Sokszor szoktuk tapasztalni, hogy egyes éttermek honlapján nagyon nehéz megtalálni… Az étlap megjelenése és tartalma mindenféleképpen vonzza be az olvasót, használjuk kreatív ételneveket, stb.
Fontos, hogy a weboldalon az elérhetőségeink, címünk és könnyen megtalálhatóak legyenek. Ügyes étterem marketing húzás például az, hogy a bemutatkozásnál leírjuk az étterem sztoriját, hogyan indult minden, belevihetünk vicces storykat is, stb. Az emberek imádják az ilyesmi sztorikat ezért érdemes alkalmazni. Személyesebbé és természetesebbé teszi az arculatunkat, amely vonzza az embereket. Azt is fontos megjegyezni, hogy ne vegyük félvállról a weboldal készítést és inkább költsünk rá többet, hisz ez az egyik legfontosabb marketing eszközünk lesz, amivel meg kell győznünk az olvasót, hogy “Hozzánk érdemes eljönni”
Étteremes weboldalunkat érdemes hirdetni a Google-n, mivel így könnyen megfognak bennünk találni az érdeklődők. A Google Ads hirdetési platformja tökéletes megoldás erre és rengeteg lehetőség rejlik benne. Ezt úgy tudod maximálisan kihasználni, hogy ha egy szakember kezeli a hirdetéseidet. Ha szeretnéd hogy segítsünk benne és hirdetnéd a weboldaladat, akkor látogass el ide: Google Ads kezelés
A Weboldalunkat jelenítsük meg számos kereső helyen, (pl. étteremkereső), illetve a Google Cégem-be is regszitráljunk be. Haladjunk lépésről-lépésre.
Étterem marketing ötletek: Social media
A social media platformok erős marketing eszközök egy étterem marketingjében. 3 helyen mindenképp legyünk fent. Facebook, Instagram és TikTok. Utóbbinál inkább rövid videós tartalmakat kell közzé tennünk, ahol pár másodpercünk van arra, hogy a felhasználó figyelmét megfogjuk. A TikTok-os videóknál dinamikus tartalmakat kell közzétennünk és fontos, hogy folyamatosan készítsünk tartalmakat. Ez sajnos időigényes és hosszú folyamat. Ha erre nincs kapacitásunk, akkor inkább a Facebookot vagy az Instát vegyük igénybe.
A Facebookon és az Instagrammon osszunk meg rendszeresen képeket és videókat az ételekről, posztoljuk a heti menüinket, tegyünk ki képeket az étteremről és az alkalmi eseményekről. Szervezzünk különleges akciókat, versenyeket vagy kóstolókat a követőink számára, hogy fenntartsuk az érdeklődésüket. A lényeg a rendszerességben van. Nem feltétlen szükséges mindennap posztolni, de azért 3 naponta érdemes. Érdemes ütemezett posztokat készíteni és előre legyártani őket, hogy aztán már ne ez vegye el az értékes időnket. A képek és a videók minősége minőségiek legyenek. Mivel sok esetben kevesen látják a posztjainkat, így érdemes a Facebook hirdetéskezelőjét használni vagy bejegyzés kiemeléseket alkalmazni és a megfelelő célközönséget kiválasztani. Facebook hirdetéskezelésben kérd segítségünket: Facebook hirdetések kezelése
Ha van napi menü nálunk, akkor azt már érdemes vasárnap kiposztolni, hírlevélben elküldeni, hogy lépés előnyben legyünk a konkurenciával szemben.
Youtube-ot is használhatod
A Youtube csatornáddal nagyszerűen tudsz márkát építeni, viszonylag olcsó kattintási díj mellett. Ez azért nagyszerű, mert olcsón tudsz elérni nagy közönséget. Készíts rövid videókat ahol bemutathatod az éttermet, életérzéseket közvetíthetsz, ételeket mutathatsz be vagy csupán brand-et építhetsz. A short videókkal gyors üzeneteket tudsz létrehozni, amelyeket meg tudsz osztani az Instagrammon és a Tiktokon is.
Étterem marketing ötletek: Keresőoptimalizálás (SEO)
A keresőoptimalizálás (SEO) abban segít, hogy az étterem weboldala jobb pozicíóban szerepeljen a keresőmotorok találati listáin (pl. a Google keresőjében). Ha nem tudod mi az a keresőoptimalizálás, akkor inkább bízd szakemberre, mivel úgy gyorsabban lehet haladni. De annyit tehetsz, hogy nézd meg mik azok a kulcsszavak amelyekre jó helyezést szeretnél elérni a Google találati listáján. Olyan kulcsszavakat válassz, amelyek nem annyira általánosak, hanem inkább jellemző az adott régiódra, így válassz konkrétabbak. Pl ne optimalizálj olyan általános szóra, hogy “étterem”, hanem válasszunk egy összetettebb kulcsszót amely az adott régióra jellemző. pl. “ázsiai étterem belváros” vagy “újpesti éttermek” Esetleg olyat is megpróbálhatsz, hogy “vietnámi étterem budapest”, stb. Érdemes gasztro blogot is vezetni, mivel az is erősíteni fogja a kulcsszavaink helyezését a Google-ban. A blog felépítését is SEO-s szakemberre kell bízni, mivel nem mindegy, hogy hogyan építjük fel a blogot keresőoptimalizálás szempontjából. Számos dologra figyelni kell, így fejetlenül ne vágjunk bele. Blogírásakor érdemes a mesterséges intelligenciát is alkalmazni, mivel tartalmakat nagyszerűen meglehet vele irattatni.
Étterem marketing ötletek: E-mail marketing
Sokan azt gondolják, hogy az e-mail marketing “már egy lejárt lemez”, pedig nem is gondolnánk, hogy mennyire hatékony marketing eszköz . Küldjünk rendszeres hírleveleket a különleges ajánlatainkról, a heti menü-ről, melyekben értesítjük az embereket az új ételeinkről, menüinkről, eseményeinkről. Fontos, hogy az email címeket engedély alapján szerezzük be, és lehetőséget adjunk a “leiratkozás” opcióra is. A menüket érdemes már vasárnap este is kiküldeni, hogy időelőnyben legyünk a versenytársainkkal szemben. Használjunk hírlevélküldő programokat, mint például a Mailchimp. Könnyű kezelni és rengeteg embert el tudunk érni vele.
Személyzet
A személyzet vendégszeretete talán az étterem marketing egyik legfontosabb eleme, hisz ha udvariatlanok vagyunk vendégeinkkel, akkor az könnyen visszaüt, ezért fontos, hogy a személyzet értsen a vendéglátáshoz. Becsüljük meg az alkalmazottainkat, hogy ők is a legjobb oldalukat hozzák nap mint nap. Ismerjük meg a visszatérő vendégeinket és köszöntsük őket amikor betérnek hozzánk. Készítsünk hűségprogramot vagy kártyákat a visszatérő vendégeknek, melyekkel kedvezményeket vagy ingyenes ételeket kínálunk. Ha az asztalon van esetleg egy kis ingyenes előétel, az hatalmasat dobhat a vendég elégedettségének, mivel nem sokan alkalmazzák ezt a marketing eszközt. A tisztaság és az ápoltság alap, úgy mint az illem.
Offline marketing
Az offline marketing minden ami nem online marketing. Offline marketing lehet a szórólapozás, illat-marketing, homlokzati reklámok, látványok, stb. Igazából itt a fantázia szab csak határt. Vegyük elő a kreatív gondolkozásunkat és ötleteljünk, hogy milyen eszközökkel tudunk vengédeket leültetni asztalainkhoz. Fontos, hogy minden eszköznek legyen egy teszt időszaka, hogy le tudjuk aztán vonni a következtetéseket.
Online Ételfelületek
Számos olyan gyűjtőoldal van ahol érdemes regisztrálnunk. Ilyen online felület például a TripAdvisor vagy a Yelp, de ezenkívül még rengeteg oldalt találunk a neten, ahova érdemes regisztrálnunk. Bíztassuk elégedett vendégeinket, hogy írjanak pozitív értékeléseket rólunk. Az online vélemények nagy hatással lehetnek az étterem hírnevére és az új vendégek megszerzésére, ezért erre érdemes kellő hangsúlyt tenni.
Kreativitás és Innováció
Az étterem marketingjében a kreativitás és az innováció kulcsfontosságú. Legyünk kreatívak az ételkínálatban és az éttermi menüben. Időről időre kínáljuk különleges ételeket vagy menükombinációkat, amelyek színesítik az étlapjainkat és új érdeklődőket vonzhat.l Ne feledjük az étterem belső és külső hangulatát is néha frissíteni, hogy ha szükséges. A vizeshelyiségek tisztaságára is legyünk kellő figyelemmel.
Események, cikkek
Szervezzünk rendszeresen különleges eseményeket, például ételkóstolókat, élőzenés estéket, hívjunk meg ismert előadókat. Ha van kerthelyiségünk akkor csináljunk esti hangulatvilágítást, halk kellemes muzsikát, stb. Igazából a fantáziánkra van bízva minden. Kínáljunk időszakos különleges ajánlatokat, melyekkel vonzzuk az érdeklődőket és ösztönözzük őket a látogatásra. Hívjunk meg vloggereket és bloggereket, akik tartalmat készítenek az éttermünkről vagy esetleg meghívhatunk egy egy celebet, ismert embert. Nézzük meg, hogy az arculatunkba mi illik bele és e szerint döntsünk.
Elemzés
Ne feledjük el rendszeresen monitorozni és elemzeni a marketing eredményeinket. Figyeljük, hogy melyik marketingeszköz működik a legjobban, melyiket érdemes fejleszteni, illetve melyiket érdemes szüneteltetni vagy megszüntetni. Használjunk analitikai eszközöket, például a Google Analytics-t, hogy nyomon kövessük a weboldalunk teljesítményét, és alkalmazzuk a tanultak tovább. A marketing elemzésbe érdemes bevonni egy marketinges szakembert is.
Összegzés
Az étterem marketing stratégiájának kialakítása komplex folyamat, de ha hatékonyan alkalmazzuk a fent említett eszközöket és taktikákat, növelhetjük az éttermünk sikerét. Nyilván számítanak a külső behatások, az ország gazdasági helyzete, turisztika, stb. Az online jelenlét, a személyes kapcsolat, a kreativitás és az innováció kulcsszerepet játszanak abban, hogy vonzzuk az érdeklődőket, és megtartsuk a vendégeinket. Ne feledjük, hogy a marketing egy folyamatos folyamat, melynek eredményeit rendszeresen értékelni kell a további fejlődés érdekében. Ha szeretnéd, hogy felépítsük online marketing rendszeredet, akkor marketing ügynökségünk segít ebben. Keress bennünket! Olvasd el a következő cikkünket is: Ügyfélszerzés